Fundacja Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka pragnie serdecznie zaprosić do udziału
w XII Międzynarodowym Sympozjum Naukowym zatytułowanym „Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem – diagnoza, terapia i badania naukowe”. Odbędzie się ono w formie online w dniu 25.03.2022 roku w godzinach od 15:00 do 19:30. W Sympozjum wezmą udział terapeuci i naukowcy z Polski i USA zajmujący się na co dzień terapią zaburzeń rozwoju u dzieci. Udział w Sympozjum IWRD jest bezpłatny.
10 marca 2022
Nabór wniosków w ramach Programu „Aktywna tablica” w 2022 roku.
Szanowni Państwo!
Informujemy, że na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica
opublikowano wzory wniosków o udział w Programie „Aktywna tablica” obowiązujące w 2022 roku. Znajdziecie tam Państwo również wszelkie wymagania dotyczące realizacji zadania, wkładu własnego oraz obowiązujących terminów. Zaznaczyć należy, że do wniosku organu prowadzącego załączyć należy także poniższe dokumenty:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica
opublikowano wzory wniosków o udział w Programie „Aktywna tablica” obowiązujące w 2022 roku. Znajdziecie tam Państwo również wszelkie wymagania dotyczące realizacji zadania, wkładu własnego oraz obowiązujących terminów. Zaznaczyć należy, że do wniosku organu prowadzącego załączyć należy także poniższe dokumenty:
10 marca 2022
Informacja Lubuskiego Kuratora Oświaty dotycząca edukacji dzieci i młodzieży przybywających z Ukrainy.
Lubuski Kurator Oświaty uruchamia telefon informacyjny dotyczący edukacji dzieci i młodzieży przybywających do Polski z terenu Ukrainy. Udzielane są wskazówki i zasady przyjmowania osób do polskiego systemu oświaty. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych przedszkolach na warunkach dotyczących obywateli polskich. Dzieci i młodzież niebędąca obywatelami polskimi, podlegające obowiązkowi szkolnemu i obowiązkowi nauki korzystają z nauki i opieki w publicznych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na warunkach dotyczących obywateli polskich.
4 marca 2022
Zapisz się do edukacyjnej pomocy Ukrainie
Na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki udostępniony został formularz rejestracyjny dotyczący wsparcia edukacyjnego dzieci i młodzieży z Ukrainy. Za jego pośrednictwem można zaoferować pomoc edukacyjną i określić jej formę.
Formularz zbiera podstawowe informacje, które zostaną automatycznie przekazane do właściwego koordynatora wojewódzkiego przy kuratorium oświaty. Koordynatorzy będą kontaktowali się z wolontariuszami w miarę pojawiających się potrzeb.
W sposób szczególny do angażowania się w wolontariat edukacyjny zachęcamy nauczycieli,
3 marca 2022
Informacja dla studentów i naukowców przybywających z Ukrainy / ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВЧЕНИХ, ЯКІ ПРИЇЖДЖАЮТЬ З УКРАЇНИ
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla studentów i naukowców przybywających z Ukrainy. W materiale zostały przybliżone najważniejsze kwestie związane z kontynuowaniem studiów oraz kariery naukowej w Polsce. Informacja została opracowana w języku polskim i ukraińskim.
Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/informacja-dla-studentow-i-naukowcow-przybywajacych-z-ukrainy
1 marca 2022
Informacja dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy / ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРИБУВАЮТЬ З УКРАЇНИ
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy. W materiale znalazły się praktyczne wskazówki dotyczące zapisania dziecka do szkoły oraz praw, jakie przysługują uczniom z zagranicy w polskich szkołach. Informacja została opracowana w języku polskim i ukraińskim.
28 lutego 2022
Zasady przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie.
Minister Edukacji i Nauki przekazał dyrektorom szkół i organom prowadzącym informację na temat zasad przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie. W udostępnionym materiale znalazły się także dodatkowe informacje na temat wsparcia nauki uczniów przybywających z zagranicy oraz udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
28 lutego 2022
Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje dla nauczycieli i pedagogów szkolnych.
W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W materiale znalazły się rekomendacje i wskazówki dotyczące zarówno wsparcia polskich uczniów, jak również dzieci z Ukrainy obecnie uczących się w Polsce, a także tych, które dotrą do naszego kraju w wyniku działań zbrojnych prowadzonych za wschodnią granicą.
24 lutego 2022
Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 15 im. im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim
Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim od 1 września 2020 r. realizuje projekt Erasmus+ w ramach akcji 2. „Partnerstwa strategiczne”.
Pomysł na ten projekt zrodził się w wyniku analizy alarmującego raportu dotyczącego wczesnego kończenia edukacji przez uczniów, jako istotnego problemu, z którym musi zmierzyć się współczesna edukacja. Nasz projekt ma na celu budowanie nawyków pracy z wykorzystaniem bardziej atrakcyjnych, efektywnych i innowacyjnych technik nauczania dla wszystkich uczniów. Wybrane techniki nauczania powinny pozwolić nauczycielom doświadczyć w praktyce jednego globalnego projektu pracy odpowiedniego dla wszystkich uczniów,