Centralna Komisja Egzaminacyjna w uzgodnieniu i z akceptacją Ministerstwa Edukacji Narodowej planuje przeprowadzić w maju 2011 r. ogólnopolskie, dobrowolne badanie wiadomości i umiejętności uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej.
30 sierpnia 2010
Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2010/2011
Na podstawie § 18 ust. 1 i § 26 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324) ustalam Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2010/2011.
Plik do pobrania
14 lipca 2010
WAŻNE! Przyprowadzanie i odbieranie dzieci z przedszkola przez osoby niepełnoletnie
Przedszkola, określając w swoich statutach zasady przyprowadzania i odbierania dzieci, bardzo często chcą zminimalizować ryzyko związane z ewentualną odpowiedzialnością wynikającą z wydania dziecka osobie niegwarantującej bezpieczeństwa i w zakresie osób, których rodzice mogą upoważnić do odbioru swoich dzieci wprowadzają ograniczenia: zawężają grupę uprawnionych wyłącznie do osób pełnoletnich.
7 lipca 2010
Obecność dzieci chorych w przedszkolu
W związku z sygnałami rodziców dzieci w wieku przedszkolnym kierowanymi do Rzecznika Prawa Dziecka, skarżących się na obecność w przedszkolu dzieci chorych na różnego infekcje, Pan Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka wystosował do wszystkich kuratoriów w Polsce pismo w powyższej sprawie (pełna treść pisma w załączeniu).
8 czerwca 2010
XI Lubuski Koncert Piosenki Religijnej TOTUS TUUS
8 czerwca 2010
Program stypendialny Fundacji „ORLEN-DAR SERCA”
Zarząd Fundacji „ORLEN – DAR SERCA” ogłasza Regulamin przyznawania i wypłacania stypendiów dzieciom i młodzieży w roku szkolnym 2010/2011. Jednym z najważniejszych celów, jakie w swojej działalności stawia sobie Fundacja „ORLEN – DAR SERCA”, jest pomoc młodzieży w zdobyciu wykształcenia, w realizacji swoich pasji i marzeń. Ten cel fundacja realizuje już od 5 lat poprzez fundacyjne programy stypendialne. Stypendystami Fundacji było dotychczas 272 uczniów i 97 studentów. Wielu z nich korzystało z tych stypendiów przez więcej niż jeden rok.
28 maja 2010
Zezwolenia na urządzanie loterii fantowych
Zgodnie z wytycznymi Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie, instytucje, w tym również placówki oświatowe organizujące loterie fantowe, zobowiązane są uzyskać zezwolenie na urządzanie tego typu loterii. Zasady uzyskania zezwoleń określone zostały w piśmie Dyrektora Izby Celnej w Rzepinie.
24 maja 2010
PILNE! Informacja dla dyrektorów szkół i placówek w związku z zagrożeniem powodziowym
W związku z powodzią obejmującą coraz większy obszar Polski, Lubuski Kurator Oświaty zwraca się do wszystkich dyrektorów szkół i placówek na terenie województwa o przekazywanie informacji na temat działań, które będą podejmować wobec ewentualnego zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Informacje proszę przekazywać na bieżąco, w miarę zaistnienia potrzeby działania, z wykorzystaniem Tabeli nr 1, na adres elektroniczny: j.szambelan@ko-gorzow.edu.pl (tel. 95/725 50 15)
10 maja 2010
Wyjaśnienie rzecznika prasowego Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia dzieci z afazją
W związku z artykułem na temat kształcenia dzieci z afazją (Dzieci, które mówią po elficku) opublikowanym w tygodniku „Newsweek" z 9 maja 2010 r., pragnę wyjaśnić rodzicom i opiekunom dzieci dotkniętych afazją, że w przypadku, gdy u dziecka rozpoznano afazję dziecięcą typu ruchowego (ekspresyjnego), której skutkiem są zaburzenia motoryki mowy, to nie logopeda, ale zespół orzekający, który działa w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, może wydać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na „niepełnosprawność ruchową".
4 maja 2010
Przykład dobrej praktyki – Gimnazjum Nr 3 w Zielonej Górze
Na wniosek Pani Elżbiety Terajewicz, dyrektora Gimnazjum Nr 3 im. Józefa Chełmońskiego w Zielonej Górze prezentujemy przykład dobrej praktyki opracowany przez zespół nauczycieli w składzie: Elżbieta Terajewicz, Halina Kawiak, Marzena Nowicka, Danuta Luch, Grażyna Trociuk. PDP dotyczy wdrażania w gimnazjum nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.