W związku z powodzią obejmującą coraz większy obszar Polski, Lubuski Kurator Oświaty zwraca się do wszystkich dyrektorów szkół i placówek na terenie województwa o przekazywanie informacji na temat działań, które będą podejmować wobec ewentualnego zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Informacje proszę przekazywać na bieżąco, w miarę zaistnienia potrzeby działania, z wykorzystaniem Tabeli nr 1, na adres elektroniczny: j.szambelan@ko-gorzow.edu.pl (tel. 95/725 50 15)
10 maja 2010
Wyjaśnienie rzecznika prasowego Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia dzieci z afazją
W związku z artykułem na temat kształcenia dzieci z afazją (Dzieci, które mówią po elficku) opublikowanym w tygodniku „Newsweek" z 9 maja 2010 r., pragnę wyjaśnić rodzicom i opiekunom dzieci dotkniętych afazją, że w przypadku, gdy u dziecka rozpoznano afazję dziecięcą typu ruchowego (ekspresyjnego), której skutkiem są zaburzenia motoryki mowy, to nie logopeda, ale zespół orzekający, który działa w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, może wydać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na „niepełnosprawność ruchową".
4 maja 2010
Przykład dobrej praktyki – Gimnazjum Nr 3 w Zielonej Górze
Na wniosek Pani Elżbiety Terajewicz, dyrektora Gimnazjum Nr 3 im. Józefa Chełmońskiego w Zielonej Górze prezentujemy przykład dobrej praktyki opracowany przez zespół nauczycieli w składzie: Elżbieta Terajewicz, Halina Kawiak, Marzena Nowicka, Danuta Luch, Grażyna Trociuk. PDP dotyczy wdrażania w gimnazjum nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
14 kwietnia 2010
Rozporządzenie w sprawie przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek oraz organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki…
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek oraz organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia
9 kwietnia 2010
Pilne! Trzeci Kongres Młodych Matematyków Polskich
Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Instytut Matematyczny Polskiej Akademii Nauk, przy współudziale Kolegium Dziekanów i Dyrektorów jednostek posiadających uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego nauk matematycznych, organizują Trzeci Kongres Młodych Matematyków Polskich. Kongres odbędzie się w Krakowie w dniach 16 – 19 września 2010 roku.
7 kwietnia 2010
Informacje dla osób fizycznych lub prawnych zamierzających założyć szkołę niepubliczną
INFORMACJE DLA OSÓB FIZYCZNYCH LUB PRAWNYCH ZAMIERZAJĄCYCH ZAŁOŻYĆ SZKOŁĘ LUB PLACÓWKĘ NIEPUBLICZNĄ Szkoły i placówki niepubliczne zakładane są na podstawie art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
7 kwietnia 2010
Zakładanie niepublicznego przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego przez osoby prawne lub fizyczne.
ZAKŁADANIE NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA LUB INNEJ FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO PRZEZ OSOBY PRAWNE LUB FIZYCZNE Niepubliczne przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego (punkty przedszkolne lub zespoły wychowania przedszkolnego) mogą być zakładane przez osoby prawne lub fizyczne, po uzyskaniu wpisu do ewidencji jednostki samorządu terytorialnego, na podstawie art. 82 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
26 marca 2010
Komunikat dla akredytowanych firm szkolących nauczycieli
W związku potrzebami szkoleniowymi szkół w zakresie wykonania zaległego zobowiązania organów prowadzących w ramach realizacji projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Pracownie komputerowe dla szkół”, Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. zwraca się z prośbą o kontynuację szkoleń wg typów kursów (D lub K, PD lub SPD, M, I, OCM).
19 marca 2010
INFORMACJA DOTYCZĄCA UDOSTĘPNIANIA ZAKŁADOWI UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH DOKUMENTÓW UBEZPIECZENIOWYCH ZLIKWIDOWANYCH SZKÓŁ / JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH
Jednym z zadań realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest prowadzenie rozliczeń na kontach płatników składek i gromadzenie kompletnych i prawidłowych danych na kontach ubezpieczonych. Brak prawidłowej dokumentacji ubezpieczeniowej, jaką do Zakładu zobowiązany jest przesyłać każdorazowo za osoby ubezpieczone pracodawca (płatnik składek), może mieć negatywny wpływ na późniejsze ustalanie prawa do świadczeń emerytalnych lub rentowych osób ubezpieczonych. Prawidłowe zewidencjonowanie i rozliczenie składek na koncie osoby ubezpieczonej możliwe jest wyłącznie pod warunkiem złożenia przez płatnika (pracodawcę) prawidłowej i kompletnej dokumentacji ubezpieczeniowej. Niezłożenie poprawnych dokumentów bądź ich brak w ogóle spowoduje zagrożenie, że osoba ubiegająca się o świadczenie będzie miała trudności w jego uzyskaniu lub otrzyma niższe świadczenie.
2 lutego 2010
Badanie na temat upowszechniania wiedzy o międzynarodowym prawie humanitarnym
Ministerstwo Edukacji Narodowej realizuje badanie na temat upowszechniania wiedzy o międzynarodowym prawie humanitarnym w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Badanie jest realizowane dzięki wykorzystaniu elektronicznej wersji ankiety dla nauczycieli oraz ankiety dla uczniów, które są dostępne do 31 marca 2010 r.