Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Różankach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny - najfajniejszy świat. Działania nakierowane były na poznanie i porównanie bliźniaczych szkół z kilku krajów europejskich na poziomie różnych aspektów życia szkolnego. W projekcie wzięli udział uczniowie w wieku 11-16 lat z siedmiu szkół europejskich znajdujących się w Czechach, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji i Walii. Zadaniem projektu było zaprezentowanie swojej szkoły przez pryzmat siedmiu zadań głównych i kilku mniejszych. Uczniowie obserwowali, przeprowadzali wywiady, liczyli, mierzyli, a efekty swojej pracy przedstawili na rysunkach, zdjęciach, prezentacjach, tabelach i filmach.
13 maja 2013
Rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 7 października 2009 r.
w sprawie nadzoru pedagogicznego
z dnia 7 października 2009 r.
w sprawie nadzoru pedagogicznego
7 maja 2013

Konferencja „Dziecko sześcioletnie w szkole – dobre praktyki”
Lubuski Kurator Oświaty Bogna Ferensztajn zaprasza dyrektorów przedszkoli i szkół podstawowych województwa lubuskiego na konferencję pn. „Dziecko sześcioletnie w szkole – dobre praktyki”, która odbędzie się 21 maja 2013 roku o godz. 10.00 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Sulechowie, ul. Piaskowa 53.
Podczas spotkania przekazane zostaną informacje dotyczące zmian w zakresie edukacji szkolnej sześciolatka, metod pracy z sześciolatkiem w szkole oraz przedstawione zostaną przykłady dobrych praktyk szkół i przedszkoli w zakresie obniżenia wieku szkolnego.
6 maja 2013
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 23 kwietnia 2013 r.
w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 23 kwietnia 2013 r.
w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
6 maja 2013
Rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
6 maja 2013

Diagnoza do projektu Strategii Polityki Społecznej Województwa Lubuskiego na lata 2014 – 2020
Szanowni Państwo
Dyrektorzy szkół i placówek
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety (zamieszczonej w systemie ankiet, dot. gimnazja, szkoł podstawowe) dotyczącej informacji o szkołach i placówkach województwa lubuskiego, które posłużą do opracowania Strategii Polityki Społecznej Województwa Lubuskiego na lata 2014 – 2020 i właściwego rozdziału środków finansowych przeznaczonych na cele społeczne.
http://ankieta.ko-gorzow.edu.pl
29 kwietnia 2013
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
22 kwietnia 2013

Realizacja Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013
Informujemy, że Minister Edukacji Narodowej jest koordynatorem Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013, który został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 29 lipca 2008 r. Głównym celem programu jest eliminowanie barier w dostępie ludności wiejskiej do pełnej oferty edukacyjnej, kulturalnej, informacyjnej i sportowej, co w przyszłości powinno zmniejszyć różnice między miastem a wsią oraz wpłynąć na ukształtowanie społeczeństwa otwartego na nieustanny rozwój i podnoszenie kwalifikacji. W związku z Działaniem 2.4 Opracowanie i rozpowszechnienie informacji na temat Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013 - Poddziałanie 2.4.1 Przygotowanie informacji o niniejszym Programie i rozesłanie jej do jednostek samorządu terytorialnego na prośbę Ministerstwa Edukacji Narodowej zamieszczamy informacje na temat realizacji Programu.
22 kwietnia 2013

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkołach Europejskich
Minister Edukacji Narodowej ogłasza konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkołach Europejskich. W konkursach na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej Bruksela I poszukiwani są nauczyciele następujących przedmiotów: matematyki, języka polskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Natomiast w konkursach na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej Luksemburg I poszukiwani są: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciel biologii i chemii.
22 kwietnia 2013

„Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.
Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 2 w Żaganiu prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny. Wieloletnie praktyki Miejskiego Przedszkola Nr 2 w Żaganiu pozwalają zauważyć wśród nowoprzybyłych do przedszkola dzieci, jak i ich rodziców, stres związany z nową sytuacją jak i nowym otoczeniem. Brak podstawowej wiedzy na temat specyfiki pracy przedszkola uniemożliwia rodzicom odpowiednie przygotowanie dziecka w zakresie samodzielności oraz kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do przedszkola. Założeniem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Program określa system wzajemnych oddziaływań pedagogicznych oraz organizacyjnych przedszkola, w celu stworzenia dzieciom lepszego startu przedszkolnego.