14 maja 2013
Our S-COOLest world

Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny – najfajniejszy świat.

Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Różankach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny - najfajniejszy świat. Działania nakierowane były na poznanie i porównanie bliźniaczych szkół z kilku krajów europejskich na poziomie różnych aspektów życia szkolnego. W projekcie wzięli udział uczniowie w wieku 11-16 lat z siedmiu szkół europejskich znajdujących się w Czechach, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji i Walii. Zadaniem projektu było zaprezentowanie swojej szkoły przez pryzmat siedmiu zadań głównych i kilku mniejszych. Uczniowie obserwowali, przeprowadzali wywiady, liczyli, mierzyli, a efekty swojej pracy przedstawili na rysunkach, zdjęciach, prezentacjach, tabelach i filmach.
7 maja 2013
logo ko

Konferencja „Dziecko sześcioletnie w szkole – dobre praktyki”

Lubuski Kurator Oświaty Bogna Ferensztajn zaprasza dyrektorów przedszkoli i szkół podstawowych województwa lubuskiego na konferencję  pn. „Dziecko sześcioletnie w szkole – dobre praktyki”, która odbędzie się 21 maja 2013 roku o godz. 10.00 w Zespole  Szkół Ponadgimnazjalnych w Sulechowie, ul. Piaskowa 53.      Podczas spotkania przekazane zostaną informacje  dotyczące zmian w zakresie edukacji szkolnej sześciolatka, metod pracy z sześciolatkiem w szkole oraz przedstawione zostaną przykłady dobrych praktyk szkół i przedszkoli w zakresie obniżenia wieku szkolnego.
6 maja 2013
ankieta

Diagnoza do projektu Strategii Polityki Społecznej Województwa Lubuskiego na lata 2014 – 2020

Szanowni Państwo Dyrektorzy szkół i placówek   Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety (zamieszczonej w systemie ankiet, dot. gimnazja, szkoł podstawowe) dotyczącej informacji o szkołach i placówkach województwa lubuskiego, które posłużą do opracowania Strategii Polityki Społecznej Województwa Lubuskiego na lata 2014 – 2020 i właściwego rozdziału środków finansowych przeznaczonych na cele społeczne.     http://ankieta.ko-gorzow.edu.pl
22 kwietnia 2013
men2

Realizacja Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013

Informujemy, że Minister Edukacji Narodowej jest koordynatorem Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013, który został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 29 lipca 2008 r. Głównym celem programu jest eliminowanie barier w dostępie ludności wiejskiej do pełnej oferty edukacyjnej, kulturalnej, informacyjnej i sportowej, co w przyszłości powinno zmniejszyć różnice między miastem a wsią oraz wpłynąć na ukształtowanie społeczeństwa otwartego na nieustanny rozwój i podnoszenie kwalifikacji.   W związku z Działaniem 2.4  Opracowanie i rozpowszechnienie informacji na temat Programu Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich na lata 2008-2013 - Poddziałanie 2.4.1 Przygotowanie informacji o niniejszym Programie i rozesłanie jej do jednostek samorządu terytorialnego na prośbę Ministerstwa Edukacji Narodowej zamieszczamy informacje na temat realizacji Programu.  
22 kwietnia 2013
men2

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkołach Europejskich

Minister Edukacji Narodowej ogłasza konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkołach Europejskich. W konkursach na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej Bruksela I poszukiwani są nauczyciele następujących przedmiotów: matematyki, języka polskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Natomiast w konkursach na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej Luksemburg I poszukiwani są: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciel biologii i chemii.  
22 kwietnia 2013
Moje dziecko idzie do przedszkola

„Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.

Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 2 w Żaganiu prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.   Wieloletnie praktyki Miejskiego Przedszkola  Nr 2 w Żaganiu pozwalają zauważyć wśród nowoprzybyłych do przedszkola dzieci, jak i ich rodziców, stres związany z nową sytuacją jak i nowym otoczeniem. Brak podstawowej wiedzy na temat specyfiki pracy przedszkola uniemożliwia rodzicom odpowiednie przygotowanie dziecka w zakresie samodzielności oraz kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do przedszkola. Założeniem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Program określa system wzajemnych oddziaływań pedagogicznych oraz organizacyjnych przedszkola, w celu stworzenia dzieciom lepszego startu przedszkolnego.