W związku z przygotowywaniem materiału dla Ministerstwa Edukacji Narodowej, który dotyczy testów kompetencyjnych przeprowadzanych w klasach I – III uprzejmie proszę o wypełnienie ankiety, która dostępna jest pod adresem http://ankieta.ko-gorzow.edu.pl do 23 kwietnia 2013 r. (Szkoły Podstawowe)
8 kwietnia 2013

W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu
Na wniosek dyrektora Publicznego Przedszkola w Drezdenku prezentujemy przykład dobrej praktyki – W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu Wraz z rozwojem cywilizacji degradacji ulegają rozmaite ekosystemy. Aby Ziemia nadawała się do życia, należy uczyć dzieci żyć w zgodzie z przyrodą. Publiczne Przedszkole w Drezdenku od wielu lat prowadzi edukację leśną po to, by intuicyjne, pozytywne nastawienie dzieci do przyrody stało się zachowaniem świadomym. Przez kontakt ze światem roślin i zwierząt wszechstronnie wychowujemy dzieci – rozwijamy umysłowo i emocjonalnie, budzimy potrzeby estetyczne i społeczne, wyrabiamy sprawność fizyczną i kształcimy umiejętności. Doświadczenia uzyskane w kontaktach z przyrodą wywołują u nich różnorodną aktywność. Jako efekt współpracy nauczycielki przedszkola i rodzica wydana została książka edukacyjna dla dzieci W tajemniczym Czarnym Lesie. Jej promocja zaplanowana została w ten sposób, by zintegrować środowiska zajmujące się wychowaniem, edukacją i zdrowiem dzieci, pokazać aktywne metody pracy nawiązujące do tematyki przyrodniczej oraz zachęcić dzieci i rodziców do edukacji leśnej.
27 marca 2013

Podsumowanie konferencji „Rola dyrektora w zakresie wzmacniania bezpieczeństwa w szkole”
W dniach 18 - 19 marca 2013 r. w Hotelu Tanzanit w Jesionce odbyła się konferencja pt. „Rola dyrektora w zakresie wzmacniania bezpieczeństwa w szkole”. Konferencja została zorganizowana przez Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.
20 marca 2013
Rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
19 marca 2013
Rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 8 marca 2013 r.
w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 8 marca 2013 r.
w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej
18 marca 2013
Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 28 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 28 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych
14 marca 2013
Rozporządzenie w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy, sposobu prowadzenia listy ekspertów oraz trybu wpisywania i skreślania ekspertów z listy
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy, sposobu prowadzenia listy ekspertów oraz trybu wpisywania i skreślania ekspertów z listy
14 marca 2013

„U Osterwy” o edukacji teatralnej
13 marca 2013 r. w Teatrze im. Juliusza Osterwy odbyła się narada pt. Edukacja teatralna uczniów lubuskich szkół i placówek oświatowych, w której wzięło udział 262 dyrektorów oraz nauczycieli województwa lubuskiego. Narada zorganizowana została przez Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp., przy współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Gorzowie Wlkp. oraz z gorzowskim Teatrem. Celem spotkania było przedstawienie uczestnikom sposobów wykorzystania istniejących możliwości pracy z uczniami w zakresie edukacji teatralnej, zaprezentowanie projektu edukacji teatralnej U Osterwy realizowanego przy współpracy z Teatrem im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wlkp. oraz prezentacja dotychczasowych działań szkół.
20 lutego 2013
Rozporządzenie w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 29 grudnia 1998 r.
w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur
z dnia 29 grudnia 1998 r.
w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur
20 lutego 2013

Konferencja dla dyrektorów szkół pt. „Rola dyrektora w zakresie wzmacniania bezpieczeństwa w szkole”
Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół województwa lubuskiego Zapewnienie uczniom w szkołach bezpiecznych warunków do nauki jest jednym z podstawowych zadań każdej placówki oświatowej. Na zagadnienie to szczególnie zwrócona została uwaga w roku szkolnym 2012/2013 – ogłoszonym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej Rokiem Bezpiecznej Szkoły. Rejestracja http://ko-gorzow.edu.pl/konferencje do 22 lutego
18 lutego 2013

Akcja: Ja i Ty – bezpieczni w szkole
W ramach Roku Bezpiecznej Szkoły odbywa się akcja: Ja i Ty - bezpieczni w szkole, której celem jest pobudzenie aktywności środowisk związanych ze szkołą: uczniów, nauczycieli, rodziców - do podejmowania aktywności w zakresie szeroko pojętej problematyki bezpieczeństwa, przeciwdziałania negatywnym aspektom zachowania, relacji wzajemnych, kształtowania właściwych postaw, kompetencji społecznych, odpowiedzialności, czyli szerokiego wachlarza działań mającego na celu eliminowanie zjawisk negatywnych.
12 lutego 2013
Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 1 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych