Na wniosek dyrektora Zespołu Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt współpracy transgranicznej „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. w celu poprawy jakości pracy szkoły poszerza swoje kontakty z partnerami z Niemiec. W bieżącym roku szkolnym szkoła podjęła współpracę z nową placówką, zainteresowaną wspólnym prowadzeniem działań na rzecz dzieci z niepełnosprawnościami. Działania projektu przygotowanego w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie "Pro Europa Viadrina" „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” były pierwszą wspólną inicjatywą.
11 sierpnia 2013
Rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 31 stycznia 2005 r.
w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
z dnia 31 stycznia 2005 r.
w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
29 lipca 2013

Programy stypendialne – Fundacja Dobra Sieć
Fundacja Dobra Sieć informuje poprzez serwis www.mojestypendium.pl o programach stypendialnych, w tym oferowanych przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy, uczelnie i firmy. Strona jest bazą aktualnych ofert stypendialnych oraz konkursów naukowych i artystycznych, skierowaną do uczniów, studentów, nauczycieli, rodziców, doktorantów, artystów i sportowców.
25 lipca 2013

Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta – kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania”
Na wniosek dyrektora Przedszkola nr 2 w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta - kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania” Nieustanne wzbogacanie twórczości plastycznej dzieci, jak również rozwijanie świadomości ekologicznej wytworzyło potrzebę opracowania innowacji pedagogicznej. Stało się to realne i możliwe, ponieważ twórczość plastyczna i świadomość ekologiczna stanowi w przedszkolu w Lubsku szczególna tradycję i pasję w pracy z dziećmi. Sprawia wiele radości i satysfakcji, a odnoszone w tym obszarze sukcesy są swoistym sposobem promocji placówki. Zabawy i zajęcia w ramach opracowanej innowacji miały charakter integracyjny. Brały w nich udział również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, co wynika ze specyfiki i charakteru przedszkola.
17 lipca 2013

Nowe informatory maturalne
W pracach nad nową formułą matury MEN postawiło na jakość egzaminu, współpracę ze światem akademickim oraz rozwijanie tych umiejętności absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, które są niezbędne w dalszej edukacji, a w efekcie w pracy zawodowej.
Nowe informatory maturalne to kolejny krok związany z przygotowaniem egzaminu maturalnego według nowej formuły od 2015 roku. Oddajemy je przed początkiem roku szkolnego, żeby nauczyciele i uczniowie mogli już od września 2013 roku spokojnie przygotowywać się do zmodyfikowanej matury,
9 lipca 2013

Nauczyciele organizujący wypoczynek mają obowiązek zgłoszenia wypoczynku w kuratorium oświaty
W związku z docierającymi do Lubuskiego Kuratora Oświaty informacjami na temat podejmowania się przez nauczycieli działalności wychowawczo-opiekuńczej polegającej na organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, przypominam Państwu Nauczycielom, że zgodnie z § 6 rozporządzenia MEN z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. nr 12, poz. 67, z późn. zm.), organizatorzy wypoczynku, którymi mogą być osoby fizyczne (w tym nauczyciele) mają obowiązek dokonania zgłoszenia wypoczynku właściwemu kuratorowi oświaty.
5 lipca 2013

Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy SK PCK
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy Szkolnego Koła Polskiego Czerwonego Krzyża Dzieci stale potrzebują pozytywnych wzorców, autorytetów moralnych. Program realizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Lubsku bierze pod uwagę możliwości poznawcze uczniów oraz daje szansę na to, by mogli poznawać świat z radością i satysfakcją. Szkolne Koło PCK kształtuje w młodym pokoleniu wrażliwość, troskę o drugiego człowieka. W okresie pokoju niesie pomoc ofiarom klęsk żywiołowych, prowadzi honorowe krwiodawstwo, szerzy oświatę zdrowotną zwłaszcza wśród młodzieży, pomaga potrzebującym.
2 lipca 2013

Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”.
Na wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Brzechwy w Szprotawie prezentujemy przykład dobrej praktyki – Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szprotawie włączył się aktywnie w nowe przedsięwzięcie, które zostało przyjęte z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów oraz nauczycieli i skłoniło do zaangażowania w jego realizację. Działania podczas tego tygodnia obejmowały różne metody edukacyjne: wycieczka, prezentacja multimedialna, twórczość plastyczna, metoda zabawowa, poznania wielozmysłowego, praktycznych doświadczeń. Akcja ta pozwoliła szerzej spojrzeć na temat chleba, pieczywa wzbogaciła uczniów o nowe doświadczenie związane z produkcją chleba. Zajęcia takie stanowią dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną niezapomniane przeżycie, gdyż uczestniczą w nich wszystkie zmysły. Każde dziecko może w odpowiedni dla siebie sposób zapoznać się z tematem.
21 czerwca 2013

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2012/2013
Uprzejmie informuję, że zgodnie z § 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.), Lubuski Kurator Oświaty w każdym roku szkolnym opracowuje i przedstawia Ministrowi Edukacji Narodowej, w terminie do 15 czerwca, wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. W związku z powyższym w Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. został opracowany dokument pod nazwą: ,,Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2012/2013” (od 1 września 2012 r. do 31 maja 2013 r.), w którym zawarto wnioski z przeprowadzonych ewaluacji zewnętrznych, kontroli planowych i doraźnych, jak również z działań Lubuskiego Kuratora Oświaty na rzecz wspomagania szkół i placówek. Zachęcając wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z ww. dokumentem, wierzę że przyczyni się do poprawy i doskonalenia pracy szkół i placówek, w których Państwo pracują.
20 czerwca 2013

„Internetowy Teatr TVP dla szkół”
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Internetowy Teatr TVP dla szkół” Program „Internetowy Teatr TVP dla szkół” niewątpliwie przyczynił się do uzyskania pozytywnych efektów dydaktycznych i wychowawczych uczniów Szkoły Podstawowej w Wędrzynie. Podstawą zajęć kreatywności teatralnej są zabawy integracyjne, różnego typu improwizacje i doskonalenie technik aktorskich. Programowi temu przyświecono zasadę systematyczności i stopniowania trudności w rozwoju artystycznym młodzieży, czym niewątpliwie był udział uczniów w spektaklach, w których wykorzystana została nowoczesna technologia internetowa. Praca nad realizacją programu sprawiła uczniom wielką radość oraz przyczyniła się do poszerzenia zakresu działań dydaktyczno-wychowawczych szkoły.
19 czerwca 2013

Drugi etap monitorowania
Szanowni Państwo, Dyrektorzy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego Zgodnie z pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 8.01. 2013 r. (DKOW-WEPW-ER-5081-1/2013), w związku z projektem "Wdrażanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego" – realizowanym w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego ,,Kapitał Ludzki”, uprzejmie informuję, że od 20 czerwca 2013 r. do 28 czerwca 2013 r. na stronie internetowej www.seo2.npseo.pl, on-line, zostanie przeprowadzony II etap monitorowania dotyczącego: Planowania i realizacji przez dyrektorów publicznych przedszkoli/szkół podstawowych działań mających na celu wspomaganie rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, w podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu przez dzieci 6-letnie realizacji obowiązku szkolnego oraz zebranie m.in. informacji, jaki odsetek dzieci sześcioletnich rozpoczął naukę w szkole podstawowej w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013, a jaki kontynuuje edukację przedszkolną. (arkusz w załączniku nr 1). Monitorowaniem zostało objętych 40 szkół i placówek (wykaz w załączniku nr 2) Proszę o przekazanie pisemnej informacji o wypełnieniu ankiety do 29 czerwca 2013 r.