1 marca 2022

Informacja dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy / ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРИБУВАЮТЬ З УКРАЇНИ

Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy. W materiale znalazły się praktyczne wskazówki dotyczące zapisania dziecka do szkoły oraz praw, jakie przysługują uczniom z zagranicy w polskich szkołach. Informacja została opracowana w języku polskim i ukraińskim.
28 lutego 2022

Zasady przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie.

Minister Edukacji i Nauki przekazał dyrektorom szkół i organom prowadzącym informację na temat zasad przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie. W udostępnionym materiale znalazły się także dodatkowe informacje na temat wsparcia nauki uczniów przybywających z zagranicy oraz udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
28 lutego 2022

Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje dla nauczycieli i pedagogów szkolnych.

W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W materiale znalazły się rekomendacje i wskazówki dotyczące zarówno wsparcia polskich uczniów, jak również dzieci z Ukrainy obecnie uczących się w Polsce, a także tych, które dotrą do naszego kraju w wyniku działań zbrojnych prowadzonych za wschodnią granicą.
24 lutego 2022

Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 15 im. im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim od 1 września 2020 r. realizuje projekt Erasmus+ w ramach akcji 2. „Partnerstwa strategiczne”. Pomysł na ten projekt zrodził się w wyniku analizy alarmującego raportu dotyczącego wczesnego kończenia edukacji przez uczniów, jako istotnego problemu, z którym musi zmierzyć się współczesna edukacja. Nasz projekt ma na celu budowanie nawyków pracy z wykorzystaniem bardziej atrakcyjnych, efektywnych i innowacyjnych technik nauczania dla wszystkich uczniów. Wybrane techniki nauczania powinny pozwolić nauczycielom doświadczyć w praktyce jednego globalnego projektu pracy odpowiedniego dla wszystkich uczniów,
22 lutego 2022

Pho3nix Active School – konkurs sportowy dla szkół

Szanowni Państwo, Fundacja Pho3nix już po raz drugi ma zaszczyt zaprosić szkoły do współpracy przy największym konkursie sportowym dla szkół, pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki – Pho3nix Active School. Konkurs dedykowany jest dla uczniów szkół podstawowych i jest całkowicie bezpłatny, a łączna pula nagród sięga ponad 1 000 000 złotych.Celem akcji jest zaangażowanie jak największej liczby szkół i uczniów do aktywności fizycznej i sportowego, zdrowego trybu życia.
15 lutego 2022

Relacja ze styczniowej wizyty w Santander w Hiszpanii w ramach realizacji projektu Erasmus + „In CC: In Contact, In Culture”

W dniach 16-22 stycznia 2022 r. grupa trzecioklasistów I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Sulęcinie pod opieką p. Magdaleny Pieczonki i p. Tomasza Walenciaka, uczestniczyła w wymianie młodzieżowej w Santander Hiszpanii. Zgodnie z założeniami projektu, maturzyści nie tylko szlifowali angielski i podstawy hiszpańskiego w codziennym kontakcie ze swoimi rówieśnikami ze szkół partnerskich oraz goszczącymi ich rodzinami, ale poznawali również kulturę regionu gospodarzy – Kantabrii. Intensywny tydzień obejmował m. in. zwiedzanie parku i pałacu Magdalena w Santander,
10 lutego 2022

180 mln zł na dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Od 1 marca 2022 r. w szkołach będą mogły być realizowane zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dodatkowym wymiarze godzin. Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczy na ten cel 180 mln zł. Kwota ta pozwoli na zrealizowanie ok. 3 mln dodatkowych godzin zajęć dla uczniów. Środki w części oświatowej subwencji ogólnej na pomoc psychologiczno-pedagogiczną na rok 2022 zostaną więc zwiększone o 31 proc. Podział środków zostanie maksymalnie uproszczony. Wsparcie obejmie organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym.
21 stycznia 2022

Wyniki etapu rejonowego Konkursu Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego 2021/2022

Do etapu III (wojewódzkiego) kwalifikują się uczniowie, którzy w etapie II (rejonowym) uzyskali co najmniej 80 % punktów możliwych do zdobycia lub jeżeli 80% punktów możliwych do zdobycia uzyska mniej niż 25% wszystkich uczestników etapu II, do etapu III kwalifikuje się 25% uczestników, którzy uzyskali w nim najwyższe wyniki spośród uczniów przystępujących do etapu II, a w przypadku, gdy uczniowie uzyskają taką samą liczbę punktów, procent uczestników może być odpowiednio zwiększony.