28 lutego 2022

Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje dla nauczycieli i pedagogów szkolnych.

W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W materiale znalazły się rekomendacje i wskazówki dotyczące zarówno wsparcia polskich uczniów, jak również dzieci z Ukrainy obecnie uczących się w Polsce, a także tych, które dotrą do naszego kraju w wyniku działań zbrojnych prowadzonych za wschodnią granicą.
24 lutego 2022

Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 15 im. im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim od 1 września 2020 r. realizuje projekt Erasmus+ w ramach akcji 2. „Partnerstwa strategiczne”. Pomysł na ten projekt zrodził się w wyniku analizy alarmującego raportu dotyczącego wczesnego kończenia edukacji przez uczniów, jako istotnego problemu, z którym musi zmierzyć się współczesna edukacja. Nasz projekt ma na celu budowanie nawyków pracy z wykorzystaniem bardziej atrakcyjnych, efektywnych i innowacyjnych technik nauczania dla wszystkich uczniów. Wybrane techniki nauczania powinny pozwolić nauczycielom doświadczyć w praktyce jednego globalnego projektu pracy odpowiedniego dla wszystkich uczniów,
22 lutego 2022

Pho3nix Active School – konkurs sportowy dla szkół

Szanowni Państwo, Fundacja Pho3nix już po raz drugi ma zaszczyt zaprosić szkoły do współpracy przy największym konkursie sportowym dla szkół, pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki – Pho3nix Active School. Konkurs dedykowany jest dla uczniów szkół podstawowych i jest całkowicie bezpłatny, a łączna pula nagród sięga ponad 1 000 000 złotych.Celem akcji jest zaangażowanie jak największej liczby szkół i uczniów do aktywności fizycznej i sportowego, zdrowego trybu życia.
15 lutego 2022

Relacja ze styczniowej wizyty w Santander w Hiszpanii w ramach realizacji projektu Erasmus + „In CC: In Contact, In Culture”

W dniach 16-22 stycznia 2022 r. grupa trzecioklasistów I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Sulęcinie pod opieką p. Magdaleny Pieczonki i p. Tomasza Walenciaka, uczestniczyła w wymianie młodzieżowej w Santander Hiszpanii. Zgodnie z założeniami projektu, maturzyści nie tylko szlifowali angielski i podstawy hiszpańskiego w codziennym kontakcie ze swoimi rówieśnikami ze szkół partnerskich oraz goszczącymi ich rodzinami, ale poznawali również kulturę regionu gospodarzy – Kantabrii. Intensywny tydzień obejmował m. in. zwiedzanie parku i pałacu Magdalena w Santander,
20 stycznia 2022

Realne wsparcie dla dzieci i młodzieży – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12

Dzieci i młodzież, a także ich rodzice mają zapewnione wsparcie w formie bezpłatnej infolinii czynnej 7 dni w tygodniu. To Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12. Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie mogą otrzymać bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.
17 grudnia 2021

„Staże zagraniczne – przepustką do kariery zawodowej” – Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Komisji Edukacji Narodowej w Henrykowie.

W Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Komisji Edukacji Narodowej w Henrykowie zrealizowany został w  partnerstwie z grecką instytucją przyjmującą Golden Sun Mobility Center MONOPOZOF I.K.E. projekt „Staże zagraniczne – przepustka do kariery zawodowej”. Celem projektu: zwiększenie kompetencji zawodowych oraz podniesienie poziomu rozwoju osobistego i społecznego 35 uczniów biorących udział w projekcie, w tym 15 narażonych na wykluczenie społeczne. https://rolniczak-henrykow.pl/erasmus/
13 grudnia 2021

Program zapobiegania zachowaniom samobójczym

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele, Specjaliści w oparciu o rekomendację Ośrodka Rozwoju Edukacji zwracamy się do Państwa z prośbą
o udział w ankiecie opracowanej przez Instytut Neurologii w Warszawie, dotyczącej zdrowia psychicznego i profilaktyki. Badanie prowadzone jest w ramach Programu Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym  (Narodowy Program Zdrowia na lata 2021 – 2025). Jednym
z zadań Programu jest opracowanie standardów postępowania i rozwój kompetencji wybranych grup zawodowych,
9 grudnia 2021

Wytyczne do rozliczenia dotacji oraz wzór sprawozdania finansowego z realizacji działań w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica” za 2021 rok.

Poniżej zamieszczamy ogólne wytyczne oraz dwa załączniki: – wzór sprawozdania finansowego do rozliczenia dotacji otrzymanej na realizację  Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 „Aktywna tablica” oraz – wykaz zakupionych pomocy dydaktycznych/narzędzi do terapii (UWAGA: dotyczy wyłącznie wniosków B2). Organy prowadzące, które otrzymały wsparcie finansowe dla szkół, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (wniosek B2 dyrektora szkoły) zobowiązane są do złożenia obu ww.
9 grudnia 2021

Sprawozdanie finansowe z realizacji programu rządowego „Posiłek w szkole i w domu” w 2021 roku

Szanowni Państwo, zgodnie z umową zawartą w ramach realizacji rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” uprzejmie przypominam, że do dnia 15 stycznia 2022 r. organy prowadzące, którym udzielono wsparcia finansowego, zobowiązane są do przekazania sprawozdania finansowego z realizacji Programu i zwrotu niewykorzystanej dotacji celowej. Poniżej podajemy informacje dotyczące prawidłowego rozliczenia dotacji w ramach Rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”.