Na wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Odkrywamy tajemnice fotografii”- program autorski uwzględniający rozwijanie pojęć przyrodniczych z wykorzystaniem metody projektu badawczego. Program umożliwił realizację treści wykraczających ponad podstawę programową wychowania przedszkolnego. Odkrycie tajemnic fotografii metodą projektów badawczych pozwoliło na rozwijanie w procesie wychowania i nauczania umiejętności posługiwania się nowymi źródłami informacji, nauczyło samodzielności i właściwej komunikacji, pobudziło do poszukiwań i inspiracji. Realizacja programu stworzyła możliwość publicznej prezentacji swoich dokonań i umiejętności, co było bardzo istotne w przypadku dzieci nieśmiałych. Dzieci rozwinęły swoje zainteresowania, stały się otwarte na innych, zaczęły interesować się postępami technicznymi. Analiza osiągnięć dzieci, pozwoliła na sformułowanie wniosków dotyczących przyszłej pracy w zakresie rozwijania wiadomości i umiejętności.
19 października 2012

Szkoła dla Ekorozwoju
Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Publicznych w Łęknicy prezentujemy przykład dobrej praktyki – Szkoła dla Ekorozwoju Zespół Szkół Publicznych w Łęknicy za realizację Projektu edukacyjno-wychowawczego pn.: „Szkoła dla Ekorozwoju” otrzymał Certyfikat LCAE-IX 2012 (Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej). Projekt uzyskał wysokie wyniki w ankiecie przeprowadzonej wśród uczniów i rodziców biorących udział w działaniach ekologicznych. Bardzo pozytywne przyjecie przez społeczność lokalną akcji „Zbiórka Makulatury”, „Oszczędzamy Energię”, „Zbieramy Surowce Wtórne”, „Marsz Ekologiczny” oraz realizację działań ekologicznych wspólnie z zaprzyjaźnioną szkołą z Bad Muskau (Niemcy) pn. „Jesienne inspiracje".
15 października 2012
Rozporządzenie w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 15 października 2012 r.
w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 15 października 2012 r.
w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego
9 października 2012
Rozporządzenie w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 14 września 2012 r.
w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 14 września 2012 r.
w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych
1 października 2012

„Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”
Instytut Badań Edukacyjnych jest w trakcie realizacji projektu systemowego pt.: „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty.
1 października 2012

Internetowy miesięcznik dla nauczycieli Ogólnopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Ogólnopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie jest wydawcą magazynu N@uczyciel. Jest to pismo popularnonaukowe skierowane do nauczycieli i osób pracujących w oświacie z całej Polski.
14 września 2012

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2012/2013 – materiały informacyjne.
Uprzejmie informujemy, że aktualnie na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej, w zakładce Kształcenie i Kadra - nadzór pedagogiczny, do każdego z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2012/2013, zostały zamieszczone materiały adresowane do dyrektorów szkół i placówek, kadry pedagogicznej, rodziców i organów prowadzących.