Pobierz treść Listu p.o. Lubuskiego Kuratora Oświaty Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół i Placówek Oświatowych, Nauczyciele, Pracownicy Szkół, Rodzice i Uczniowie, Przyjaciele Lubuskiej Oświaty, Przedstawiciele Organów Prowadzących, Związków Zawodowych, W dniu dzisiejszym inaugurujemy uroczyście w szkołach i placówkach województwa lubuskiego nowy rok szkolny 2012/2013. Skończył się okres letniej przerwy. Mam nadzieję, że upłynęła ona pod znakiem wypoczynku i pozwoliła na nabranie sił do pracy. Wspólnie kreślimy nowe plany, podejmujemy się nowych wyzwań. Zastanawiamy się jak najlepiej zrealizować - stawiane przed nami wszystkimi - zadania. Pytamy o szanse i zagrożenia związane z modelem funkcjonowania edukacji.
31 sierpnia 2012
Wojewódzka Inauguracja Roku Szkolnego 2012/2013
Informuję, że Wojewódzka Inauguracja Nowego Roku Szkolnego 2012/2013 odbędzie się w Kłodawie. W uroczystości weźmie udział p. Mirosław Sielatycki, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Marcin Jabłoński, Wojewoda Lubuski oraz Maciej Szykuła, Wicemarszałek Województwa Lubuskiego. Rozpoczęcie Inauguracji zaplanowane jest na godzinę 1100 w Zespole Szkół w Kłodawie, ul. Szkolna 1.
Przed uroczystościami, o godzinie 900 w miejscowym Kościele Parafialnym p.w. Matki Bożej Różańcowej Jego Ekscelencja ks. bp dr Stefan Regmunt odprawi Mszę Św.
30 sierpnia 2012
Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2012/2013
Zgodnie z § 26 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324), w dniu 31 sierpnia 2012 r. p.o. Lubuskiego Kuratora Oświaty podał do publicznej wiadomości plan nadzoru pedagogicznego nad szkołami i placówkami województwa lubuskiego.
29 sierpnia 2012
Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 27 sierpnia 2012 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 27 sierpnia 2012 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
23 sierpnia 2012
Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 sierpnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 9 sierpnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych
21 sierpnia 2012
Rozporządzenie w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 21 kwietnia 2009 r.
w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji
z dnia 21 kwietnia 2009 r.
w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na egzaminatorów, sposobu prowadzenia ewidencji egzaminatorów oraz trybu wpisywania i skreślania egzaminatorów z ewidencji
16 sierpnia 2012
Nie mamy czasu na nudę. Zajęcia organizowane przez świetlicę szkolną
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskich Noblistów w Żarach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Nie mamy czasu na nudę. Zajęcia organizowane przez świetlicę szkolną
Głównym celem działania świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki uczniom w czasie pozalekcyjnym. Jakość tej opieki i oferta powinna być różnorodna i bogata, by zaspokoić wymagających klientów, którymi są rodzice i uczniowie; ciekawi świata, chcący aktywnie spędzać swój czas,
15 sierpnia 2012
Rozporządzenie w sprawie sposobu organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ, MINISTRA ZDROWIA, MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ORAZ MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 31 lipca 2012 r.
w sprawie sposobu organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ, MINISTRA ZDROWIA, MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ORAZ MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 31 lipca 2012 r.
w sprawie sposobu organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży
25 lipca 2012
Rozporządzenie w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 16 lipca 2012 r.
w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w jakich osoba, która ukończyła gimnazjum, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 16 lipca 2012 r.
w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w jakich osoba, która ukończyła gimnazjum, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy
19 lipca 2012
Międzyszkolny Konkurs „Wszystko o zdrowiu”
Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Krośnie Odrzańskim prezentujemy przykład dobrej praktyki – Międzyszkolny Konkurs „Wszystko o zdrowiu” Konkurs oraz poprzedzające go przygotowanie do niego znacząco wpływa na podnoszenie umiejętności uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, aktywnych i bezpiecznych form spędzania czasu wolnego, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Konkurs doskonale integruje społeczność szkolną, pozwala uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym odnieść sukces i poprzez działania w praktyce wdraża do zdrowego trybu życia. Pozytywne efekty wychowawcze i dydaktyczne zauważane są przez nauczycieli i rodziców uczniów. Załącznik 1: Opis przykładu dobrej praktyki