Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza do udziału w konferencjach realizowanych w ramach projektu „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym”.
6 listopada 2012
Informatory o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie
Szanowni Państwo,
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłasza informatory dotyczące egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie przeprowadzanego od roku 2013. Szczegółowy w w/w sprawie znajdują się na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=1141&Itemid=2
6 listopada 2012
Diagnoza wiadomości i umiejętności uczniów klasy trzeciej gimnazjum
Szanowni Państwo,
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej informuję, że zestawy zadań na diagnozę wiadomości i umiejętności uczniów klas trzecich gimnazjum, o której przekazano informację w komunikacie z 27 września 2012 r., są przygotowane dla uczniów piszących arkusz standardowy (A1), jak również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (arkusze A4, A5, A6, A7, A8).
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej informuję, że zestawy zadań na diagnozę wiadomości i umiejętności uczniów klas trzecich gimnazjum, o której przekazano informację w komunikacie z 27 września 2012 r., są przygotowane dla uczniów piszących arkusz standardowy (A1), jak również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (arkusze A4, A5, A6, A7, A8).
5 listopada 2012
Działalność koła plastycznego
Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Krośnie Odrzańskim prezentujemy przykład dobrej praktyki – Działalność koła plastycznego Udział uczniów w zajęciach koła plastycznego znacząco wpływa na usprawnianie zaburzonych funkcji dzieci. Wzbogacają one swoje doświadczenia poznawcze, rozwijają sprawność manualną, uczą się alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego. Dzięki udziałowi w licznych konkursach plastycznych mogą poczuć radość z odnoszonych sukcesów, co ma olbrzymie znaczenie w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
30 października 2012
Konkurs wiedzy o kształceniu modułowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej serdecznie zaprasza do udziału w konkursie wiedzy o kształceniu modułowym, który zorganizowany został w ramach projektu „System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego”.
30 października 2012
Zmodernizowany System Informacji Oświatowej – spotkania informacyjne
W związku z dużym zainteresowaniem spotkaniami informacyjnymi dotyczącymi Zmodernizowanego Systemu Informacji Oświatowej Centrum Informatyczne Edukacji organizuje 7 dodatkowych spotkań przeznaczonych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
29 października 2012
Rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 19 listopada 2009 r.
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli
z dnia 19 listopada 2009 r.
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli
25 października 2012
Projekt „Weź kurs na wielokulturowość” – warsztaty regionalne
Helsińska Fundacja Praw Człowieka w ramach projektu „Weź kurs na wielokulturowość” rozpoczyna realizację cyklu warsztatów regionalnych, na które zaprasza pracowników i pracowniczki oświaty, a w szczególności wszystkim nauczycieli i nauczycielki szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, ale także pedagogów oraz pracowników świetlic szkolnych i bibliotek.
22 października 2012
Rozporządzenie w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 11 stycznia 2012 r.
w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 11 stycznia 2012 r.
w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
19 października 2012
„Odkrywamy tajemnice fotografii”- program autorski oparty na metodzie projektu badawczego.
Na wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Odkrywamy tajemnice fotografii”- program autorski uwzględniający rozwijanie pojęć przyrodniczych z wykorzystaniem metody projektu badawczego. Program umożliwił realizację treści wykraczających ponad podstawę programową wychowania przedszkolnego. Odkrycie tajemnic fotografii metodą projektów badawczych pozwoliło na rozwijanie w procesie wychowania i nauczania umiejętności posługiwania się nowymi źródłami informacji, nauczyło samodzielności i właściwej komunikacji, pobudziło do poszukiwań i inspiracji. Realizacja programu stworzyła możliwość publicznej prezentacji swoich dokonań i umiejętności, co było bardzo istotne w przypadku dzieci nieśmiałych. Dzieci rozwinęły swoje zainteresowania, stały się otwarte na innych, zaczęły interesować się postępami technicznymi. Analiza osiągnięć dzieci, pozwoliła na sformułowanie wniosków dotyczących przyszłej pracy w zakresie rozwijania wiadomości i umiejętności.