22 kwietnia 2013
Moje dziecko idzie do przedszkola

„Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.

Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 2 w Żaganiu prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Moje dziecko idzie do przedszkola” – program adaptacyjny.   Wieloletnie praktyki Miejskiego Przedszkola  Nr 2 w Żaganiu pozwalają zauważyć wśród nowoprzybyłych do przedszkola dzieci, jak i ich rodziców, stres związany z nową sytuacją jak i nowym otoczeniem. Brak podstawowej wiedzy na temat specyfiki pracy przedszkola uniemożliwia rodzicom odpowiednie przygotowanie dziecka w zakresie samodzielności oraz kształtowanie pozytywnego stosunku emocjonalnego do przedszkola. Założeniem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Program określa system wzajemnych oddziaływań pedagogicznych oraz organizacyjnych przedszkola, w celu stworzenia dzieciom lepszego startu przedszkolnego.  
11 kwietnia 2013
stypendia pomostowe

Program „Stypendia pomostowe”

Agencja Nieruchomości Rolnych we współpracy z Fundacja Edukacyjną Przedsiębiorczości będzie kontynuowała w roku akademickim 2013/2014 realizacje programu „Stypendia pomostowe” dla studentów I roku studiów wyższych. Program dotyczy wyłącznie tegorocznych maturzystów. Więcej informacji na stronie www.stypendia-pomostowe.pl  
11 kwietnia 2013
Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkół

Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkół partnerskich i instytucji współpracujących.

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Wymiana polsko-niemiecka uczniów szkół partnerskich i instytucji współpracujących.   2 października 2002 roku Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku podpisała umowę o współpracy partnerskiej z Grundschule nr 1 w Forst. Od momentu gdy zaczęła się współpraca pomiędzy szkołami i instytucjami, wspólnie zrealizowano już 26 projektów. Celem wszystkich projektów było nawiązanie przyjaźni między uczniami polskimi i niemieckimi, poznawanie swoich miejscowości, ich historii i tradycji, zwyczajów związanych z obchodzeniem różnych świąt, rywalizacja sportowa, wspólna praca w grupach polsko – niemieckich, wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami, współpraca z dziećmi niepełnosprawnymi w ramach wolontariatu. Podejmowane działania mają na celu poszerzenie zainteresowań uczniów, ich horyzontów myślowych, motywacji do nauki języków obcych oraz chęci poznania nowych rzeczy.
11 kwietnia 2013
alt

Stypendia Prezesa Rady Ministrów.

Lubuski Kurator Oświaty  uprzejmie informuje, że Prezes Rady Ministrów – Pan Donald Tusk zatwierdził listę stypendystów na rok szkolny 2012/2013 (lista w załączeniu).   Zgodnie z § 2 ust. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2005 r. w sprawie stypendiów Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego (Dz. U. nr 106, poz. 890) stypendium Prezesa Rady Ministrów wynosi 258 zł miesięcznie. Ww. stypendium należy wypłacić do dnia 30 listopada br. (za okres wrzesień – grudzień 2012r.) i do 30 kwietnia (za okres od stycznia do czerwca 2013 r.).   W związku z powyższym prosimy o wystawienie  i przesłanie na adres :   Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. ul. Jagiellończyka 10, 66-400 Gorzów Wlkp.     OBCIĄŻENIA NOTĄ KSIĘGOWĄ, zawierającą: imię i nazwisko stypendysty/ów, wysokość kwoty obciążenia, okres, za który wypłacone jest stypendium (styczeń – czerwiec 2013 r.), pełną nazwę i numer konta bankowego, na które należy przekazać środki na wypłatę stypendium należy niezwłocznie przesłać na adres Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.   Bogna Ferensztajn
Lubuski Kurator Oświaty
10 kwietnia 2013
Szkoły Uczącej Sie

Podniesienie jakości nauczania poprzez działania zmierzające do uzyskania tytułu „Szkoły Uczącej Się”.

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Kochanowskiego w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki – Podniesienie jakości nauczania poprzez działania zmierzające do uzyskania tytułu „Szkoły Uczącej Się”.   Szkoła otrzymała tytuł „Szkoły Uczącej się” – certyfikat jakości nauczania na lata 2012 -2015, nadany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W roku 2007/2008 przystąpiono do pilotażowego programu MEN „Dobrze uczyć i oceniać w szkole samorządowej”. Jego głównym celem było zapoznanie uczniów, rodziców i nauczycieli z ideą i zasadami oceniania kształtującego. W roku 2008/2009 kontynuowano działania przystępując do II modułu „Doskonalenie pracy szkoły”. W kolejnych latach szkoła prowadziła dalsze działania w tym zakresie, służące podniesieniu jakości nauczania, uzyskały one pozytywną opinię RAJ-u (Rady Jakości). 05.12.2012r. zorganizowano Panel Koleżeński, podczas którego zaprezentowano działania innym szkołom – członkom Klubu SUS.  
10 kwietnia 2013
szkola promujaca zdrowie

Szkoła Promująca Zdrowie – Spotkanie

W związku z informacją o potrzebie zorganizowania spotkania szkolnych koordynatorów ds. promocji zdrowia Szkół Promujących Zdrowie województwa lubuskiego nt. Jak otrzymać Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie? zapraszam wszystkich zainteresowanych na spotkanie, które odbędzie się 26 kwietnia 2013 r. w godz. 11.00 – 14.00 w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Noijego w Drezdenku, plac Wolności 8.   Jednocześnie przypominam, że o przyznanie Krajowego Certyfikatu SzPZ może ubiegać się szkoła,
8 kwietnia 2013
w tajemniczym lesie big

W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu

Na wniosek dyrektora Publicznego Przedszkola w Drezdenku prezentujemy przykład dobrej praktyki – W Tajemniczym Czarnym Lesie – edukacja leśna w przedszkolu   Wraz z rozwojem cywilizacji degradacji ulegają rozmaite ekosystemy. Aby Ziemia nadawała się do życia, należy uczyć dzieci żyć w zgodzie z przyrodą. Publiczne Przedszkole w Drezdenku od wielu lat prowadzi edukację leśną po to, by intuicyjne, pozytywne nastawienie dzieci do przyrody stało się zachowaniem świadomym. Przez kontakt ze światem roślin i zwierząt wszechstronnie wychowujemy dzieci – rozwijamy umysłowo i emocjonalnie, budzimy potrzeby estetyczne i społeczne, wyrabiamy sprawność fizyczną i kształcimy umiejętności.   Doświadczenia uzyskane w kontaktach z przyrodą wywołują u nich różnorodną aktywność. Jako efekt współpracy nauczycielki przedszkola i rodzica wydana została książka edukacyjna dla dzieci W tajemniczym Czarnym Lesie. Jej promocja zaplanowana została w ten sposób, by zintegrować środowiska zajmujące się wychowaniem, edukacją i zdrowiem dzieci, pokazać aktywne metody pracy nawiązujące do tematyki przyrodniczej oraz zachęcić dzieci i rodziców do edukacji leśnej.    
8 kwietnia 2013
logo ko

Projekt „Nasze Gimnazjum – szansą na lepszą przyszłość”, jako niekonwencjonalna forma pracy dydaktyczno – wychowawczej.

Na wniosek dyrektora Gimnazjum w Zespole Szkół Publicznych w Łęknicy prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt „Nasze Gimnazjum – szansą na lepszą przyszłość”, jako niekonwencjonalna forma pracy dydaktyczno – wychowawczej.   Zespół Szkół Publicznych w Łęknicy zajął I miejsce na liście rankingowej projektów złożonych w konkursie zamkniętym nr 1/POKL/9.1.2/2011 – Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.   W ramach projektu realizowane były pozalekcyjne zajęcia edukacyjne, ukierunkowane na wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz podnoszeniu jakości procesu kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, nauk ścisłych oraz specjalistycznych. Ponadto projekt przyczynił się do zwiększenia kompetencji kluczowych uczniów, zwiększenia świadomości rodziców odnośnie przyszłości zawodowej ich dzieci i wzbogacił bazę szkolną i warsztat pracy nauczyciela.