Szanowni Państwo Dyrektorzy Nauczyciele Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Wysoka jakość systemu oświaty wspiera działania upowszechniające i włączające do głównego nurtu polityki dla wypracowanych w projektach innowacyjnych testujących produktów finalnych.
21 sierpnia 2013
Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach
z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach
21 sierpnia 2013
Rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
21 sierpnia 2013
Rozporządzenie w sprawie udzielania gminom dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 13 sierpnia 2013 r.
w sprawie udzielania gminom dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 13 sierpnia 2013 r.
w sprawie udzielania gminom dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego
14 sierpnia 2013

Projekt współpracy transgranicznej „Zwierzęta uczą, leczą, kochają”
Na wniosek dyrektora Zespołu Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt współpracy transgranicznej „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. w celu poprawy jakości pracy szkoły poszerza swoje kontakty z partnerami z Niemiec. W bieżącym roku szkolnym szkoła podjęła współpracę z nową placówką, zainteresowaną wspólnym prowadzeniem działań na rzecz dzieci z niepełnosprawnościami. Działania projektu przygotowanego w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie "Pro Europa Viadrina" „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” były pierwszą wspólną inicjatywą.
11 sierpnia 2013
Rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 31 stycznia 2005 r.
w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
z dnia 31 stycznia 2005 r.
w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
29 lipca 2013

Programy stypendialne – Fundacja Dobra Sieć
Fundacja Dobra Sieć informuje poprzez serwis www.mojestypendium.pl o programach stypendialnych, w tym oferowanych przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy, uczelnie i firmy. Strona jest bazą aktualnych ofert stypendialnych oraz konkursów naukowych i artystycznych, skierowaną do uczniów, studentów, nauczycieli, rodziców, doktorantów, artystów i sportowców.
25 lipca 2013

Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta – kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania”
Na wniosek dyrektora Przedszkola nr 2 w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta - kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania” Nieustanne wzbogacanie twórczości plastycznej dzieci, jak również rozwijanie świadomości ekologicznej wytworzyło potrzebę opracowania innowacji pedagogicznej. Stało się to realne i możliwe, ponieważ twórczość plastyczna i świadomość ekologiczna stanowi w przedszkolu w Lubsku szczególna tradycję i pasję w pracy z dziećmi. Sprawia wiele radości i satysfakcji, a odnoszone w tym obszarze sukcesy są swoistym sposobem promocji placówki. Zabawy i zajęcia w ramach opracowanej innowacji miały charakter integracyjny. Brały w nich udział również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, co wynika ze specyfiki i charakteru przedszkola.
17 lipca 2013

Nowe informatory maturalne
W pracach nad nową formułą matury MEN postawiło na jakość egzaminu, współpracę ze światem akademickim oraz rozwijanie tych umiejętności absolwentów szkół ponadgimnazjalnych, które są niezbędne w dalszej edukacji, a w efekcie w pracy zawodowej.
Nowe informatory maturalne to kolejny krok związany z przygotowaniem egzaminu maturalnego według nowej formuły od 2015 roku. Oddajemy je przed początkiem roku szkolnego, żeby nauczyciele i uczniowie mogli już od września 2013 roku spokojnie przygotowywać się do zmodyfikowanej matury,
9 lipca 2013

Nauczyciele organizujący wypoczynek mają obowiązek zgłoszenia wypoczynku w kuratorium oświaty
W związku z docierającymi do Lubuskiego Kuratora Oświaty informacjami na temat podejmowania się przez nauczycieli działalności wychowawczo-opiekuńczej polegającej na organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, przypominam Państwu Nauczycielom, że zgodnie z § 6 rozporządzenia MEN z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. nr 12, poz. 67, z późn. zm.), organizatorzy wypoczynku, którymi mogą być osoby fizyczne (w tym nauczyciele) mają obowiązek dokonania zgłoszenia wypoczynku właściwemu kuratorowi oświaty.
5 lipca 2013

Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy SK PCK
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy Szkolnego Koła Polskiego Czerwonego Krzyża Dzieci stale potrzebują pozytywnych wzorców, autorytetów moralnych. Program realizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Lubsku bierze pod uwagę możliwości poznawcze uczniów oraz daje szansę na to, by mogli poznawać świat z radością i satysfakcją. Szkolne Koło PCK kształtuje w młodym pokoleniu wrażliwość, troskę o drugiego człowieka. W okresie pokoju niesie pomoc ofiarom klęsk żywiołowych, prowadzi honorowe krwiodawstwo, szerzy oświatę zdrowotną zwłaszcza wśród młodzieży, pomaga potrzebującym.
2 lipca 2013

Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”.
Na wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Brzechwy w Szprotawie prezentujemy przykład dobrej praktyki – Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szprotawie włączył się aktywnie w nowe przedsięwzięcie, które zostało przyjęte z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów oraz nauczycieli i skłoniło do zaangażowania w jego realizację. Działania podczas tego tygodnia obejmowały różne metody edukacyjne: wycieczka, prezentacja multimedialna, twórczość plastyczna, metoda zabawowa, poznania wielozmysłowego, praktycznych doświadczeń. Akcja ta pozwoliła szerzej spojrzeć na temat chleba, pieczywa wzbogaciła uczniów o nowe doświadczenie związane z produkcją chleba. Zajęcia takie stanowią dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną niezapomniane przeżycie, gdyż uczestniczą w nich wszystkie zmysły. Każde dziecko może w odpowiedni dla siebie sposób zapoznać się z tematem.