1 grudnia 2022

Konkurs „Przewodnik astronomiczny po Polsce”

Wystartował konkurs związany z „Przewodnikiem astronomicznym po Polsce” przygotowywanym przez Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA). W ramach konkursu można nadsyłać opisy i zdjęcia różnych miejsc, obiektów, budynków związanych z astronomią i badaniami kosmosu. Konkurs ma dwie kategorie: dla szkół oraz otwartą dla wszystkich. Konkurs trwa do 10.12.2022 r. W tym okresie można nadsyłać zgłoszenia. Około 40 lat temu ukazała się książka pt. „Przewodnik astronomiczny po Polsce”. Od tamtej pory bardzo wiele się zmieniło, powstały nowe obserwatoria,
24 listopada 2022

Aplikacja mojeIKP

W imieniu Ministerstwa Zdrowia informujemy i przypominamy o bezpłatnych narzędziach,
a zwłaszcza aplikacji mojeIKP, które w znaczący sposób ułatwiają opiekę nad zdrowiem dzieci. Dzięki tym narzędziom rodzice mogą załatwić szereg spraw zdrowotnych swoich dzieci online. Pierwsze z nich to Internetowe Konto Pacjenta (IKP) w serwisie pacjent.gov.pl, a drugie to aplikacja na telefon mojeIKP.
23 listopada 2022

Internetowa Platforma Specjalistyczno – Doradcza – biuletyn informacyjny

Szanowni Państwo, W ramach Rządowego Programu Wsparcia Psychologiczno – Pedagogicznego dla Uczniów i Nauczycieli ukazał się Interaktywny Biuletyn z informacją o ofercie szkoleniowej znajdującej się na Internetowej Platformie Specjalistyczno – Doradczej. Biuletyn zawiera propozycje szkoleń dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Zachęcamy do skorzystania w oferty. Szczegóły w załączniku.
18 listopada 2022

Konkurs fotograficzny pn. „Bóg w mojej okolicy – choć Go nie widać, to można Go wszędzie dostrzec”

Zapraszamy uczniów klas I-VIII szkół podstawowych z terenu województwa lubuskiego do udziału w konkursie fotograficznym pn. „Bóg w mojej okolicy – choć Go nie widać, to można Go wszędzie dostrzec”, organizowanym przez Zespół Edukacyjny w Bytnicy. Przedmiotem konkursu są fotografie, których szeroko rozumiana tematyka
wiąże się z podanym tytułem.. Konkurs został objęty patronatem  Lubuskiego Kuratora Oświaty.
17 listopada 2022

Raport z realizacji Programu LKO dla szkół podstawowych w latach 2018-2022

Wraz z końcem roku szkolnego 2021/2022 zakończyliśmy realizację Programu Lubuskiego Kuratora Oświaty „Wspomaganie dyrektorów szkół podstawowych w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego nad procesem kształcenia”. Zamieszczamy w załączeniu RAPORT z realizacji Programu Lubuskiego Kuratora Oświaty Wspomaganie dyrektorów szkół podstawowych w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego nad procesem kształcenia”   w roku szkolnym 2012/2021, Podsumowanie czteroletniej edycji. Raport, w każdym rozdziale i podrozdziale, zawiera informacje ogólne stanowiące podsumowanie działań prowadzonych według harmonogramu w okresie czteroletniej edycji programu oraz informacje szczegółowe dotyczące realizacji programu w roku szkolnym 2021/2022,
17 listopada 2022

Wytyczne do rozliczenia dotacji oraz wzór sprawozdania finansowego z realizacji działań w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica” za 2022 rok.

Poniżej zamieszczamy ogólne wytyczne oraz dwa załączniki: – wzór sprawozdania finansowego do rozliczenia dotacji otrzymanej na realizację  Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 „Aktywna tablica” oraz – wykaz zakupionych pomocy dydaktycznych/narzędzi do terapii (UWAGA: dotyczy wyłącznie wniosków B2). Organy prowadzące, które otrzymały wsparcie finansowe dla szkół, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (wniosek B2 dyrektora szkoły) zobowiązane są do złożenia obu ww.
16 listopada 2022

Materiały szkoleniowe: Szkolenie on-line dla pracowników placówek oświatowych w sprawie zasad postępowania w przypadku wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego u dziecka przebywającego w przedszkolu/szkole

Szanowni Państwo Poniżej zamieszczamy materiały szkoleniowe (prezentację), która była omawiana na szkoleniu on-line dla pracowników placówek oświatowych w sprawie zasad postępowania w przypadku wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego u dziecka przebywającego w przedszkolu/szkole w dniu 27 października 2022 r.
15 listopada 2022

Ogólnopolski konkurs „Wybitni ziemianie w okresie międzywojennym. Gospodarka, kultura, nauka, dyplomacja”.

Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Biura Oddziałowe IPN, Polskie Towarzystwo Ziemiańskie Oddział w Krakowie oraz Fundacja im. Zofii i Jana Włodków w Krakowie są organizatorami Ogólnopolskiego konkursu Wybitni ziemianie w okresie międzywojennym. Gospodarka, kultura, nauka, dyplomacja dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych w roku szkolnym 2022/2023. Szczegóły dotyczące konkurs znajdują się w jego regulaminie oraz załącznikach. Zachęcamy do uczestnictwa w konkursie.
15 listopada 2022

Sprawozdawczość z realizacji Rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” za 2022 rok.

Sprawozdawczość z zakresu realizacji modułu 3 wieloletniego rządowego Programu „Posiłek
w szkole i w domu” za 2022 rok. Ważne terminy Dyrektorzy szkół, które zostały objęte wsparciem finansowym w 2022 roku zobowiązani są
w terminie do 28 lutego 2023 roku złożyć do organu prowadzącego sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania. Zgodnie z § 15 rozporządzenia w sprawie ww. Programu w terminie do 31 marca 2023 roku organy prowadzące składają do Wojewody Lubuskiego sprawozdania merytoryczne
z realizacji zadań wynikających z Programu.
15 listopada 2022

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym i praktycznym szkoleniu w ramach projektu Lekcja:Enter

Centrum Edukacji Nauczycieli Potest serdecznie zaprasza do udziału w bezpłatnych szkoleniach w ramach ogólnopolskiego projektu „Lekcja:Enter”, poprzez wysłanie skanu zgłoszenia do udziału w projekcie na adres e-mailowy a.swiatek@potest.pl
Dzięki udziałowi w naszych projektach grantowych nauczyciele dowiedzą się jak: wzmacniać kompetencje cyfrowe swoje i swoich uczniów, odpowiedzialnie, kreatywnie i bezpiecznie korzystać z nowych technologii na lekcjach, korzystać z aktywizujących metod nauczania, urozmaicić swoje lekcje i na stałe zmienić sposób ich prowadzenia,