23 sierpnia 2024

Doposażenie szkół w środki higieny menstruacyjnej w roku szkolnym 2024/2025 – MEN rozpoczyna nabór wniosków dla organizacji pozarządowych na realizację nowego programu Ministra Edukacji

22 sierpnia 2024 r. Minister Edukacji ustanowiła program pod nazwą „Doposażenie szkół w środki higieny menstruacyjnej” w roku szkolnym 2024/2025. Organizacja pozarządowa może otrzymać dotację na zakup środków higieny menstruacyjnej, organizację zajęć i spotkań o charakterze profilaktycznym przeciw wykluczeniu menstruacyjnemu uczennic. Do udziału w programie są uprawnione podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo oświatowe, tj. organizacje pozarządowe, w tym organizacje harcerskie, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej,
23 sierpnia 2024

Harmonogram egzaminów w roku szkolnym 2024/2025

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała dziś, 20 sierpnia br. harmonogram przeprowadzania egzaminów w roku szkolnym 2024/2025. Egzamin ósmoklasisty odbędzie się w dniach 13-15 maja, a egzaminy maturalne potrwają od 5 do 24 maja 2025 r. Egzamin ósmoklasisty przeprowadzony zostanie w dniach 13-15 maja: 13 maja ósmoklasiści przystąpią do egzaminu z języka polskiego, 14 maja – z matematyki, 15 maja – z języka obcego nowożytnego. Dodatkowy termin egzaminu ósmoklasisty dla uczniów, którzy nie będą mogli przystąpić do niego w terminie głównym,
23 sierpnia 2024

Harmonogram egzaminów zawodowych w roku szkolnym 2024/2025

Centralna Komisja Egzaminacyjna 19 sierpnia br. opublikowała harmonogramy przeprowadzania egzaminu zawodowego oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w roku szkolnym 2024/2025. Egzamin zawodowy oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie w sesji Zima odbędą się w dniach 9-20 stycznia 2025 r. Dodatkowy termin egzaminu zawodowego dla zdających, którzy nie będą mogli przystąpić do tego egzaminu w terminie głównym, wyznaczono na 28-29 stycznia 2025 r. Termin ogłoszenia wyników egzaminów,
20 sierpnia 2024

Program Lubuskiego Kuratora Oświaty Spełniaj marzenia – sięgaj gwiazd

Marzenia są początkiem wszystkiego
Debora Landwehr Engle   Lubuski Kurator Oświaty zaprasza do udziału w Programie „Spełniaj marzenia – sięgaj gwiazd”, skierowanym do szkół i placówek kształcenia specjalnego w województwie lubuskim. Program ma na celu wspieranie rozwoju predyspozycji i talentów uczniów z niepełnosprawnością, niezależnie od rodzaju czy stopnia niepełnosprawności. „Spełniaj marzenia – sięgaj gwiazd” zachęca nauczycieli i wychowawców do odkrywania potencjału każdego ucznia,
20 sierpnia 2024

Technik farmaceutyczny

W związku z zawiadomieniem o rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji o możliwości udzielania porad farmaceutycznych pacjentom przez techników farmaceutycznych przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego (Dz.U. 2019 poz. 991 z późn. zm.), absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik farmaceutyczny powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji MED.09.
18 sierpnia 2024
informacja lko o nowych książkach i ćwiczeniach

Informacja Lubuskiego Kuratora Oświaty dotycząca zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych oraz materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w roku szkolnym 2024/2025.

Szanowni Dyrektorzy lubuskich szkół i placówek,
drodzy Nauczyciele,
Rodzice oraz Uczennice i Uczniowie! Zmiany wprowadzone w podstawach programowych od roku szkolnego 2024/25 nie pociągają za sobą konieczności zmiany podręczników. Zatem wymaganie zakupu podręczników wydanych w 2024 roku jest bezzasadne i często generuje niepotrzebne koszty.
Zmiany podstaw programowych polegają jedynie na ich „odchudzeniu”, a wszelkie zapisy typu „edycja 2024”, „nowe wydanie” itp. są jedynie zabiegiem marketingowym.
Dbajmy o dobro uczniów i rodziców,
14 sierpnia 2024

Ochrona wizerunku dzieci w internecie

Zgodnie z nowymi przepisami (art. 10 ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw), każda placówka działająca na rzecz dzieci ma obowiązek wdrożenia standardów ochrony małoletnich do 15 sierpnia 2024 roku. Wprowadzenie tych standardów ma na celu lepszą ochronę dzieci przed krzywdzeniem i zaniedbaniem. Placówki edukacyjne i opiekuńcze zachęcane są również do uregulowania kwestii związanych z ochroną wizerunków dzieci w internecie. Aby wesprzeć placówki w tym procesie,
14 sierpnia 2024

11. edycja Olimpiady „Zwolnieni z teorii”

Szanowni Państwo,
w roku szkolnym 2024/2025, pod patronatem honorowym Ministry Edukacji Barbary Nowackiej, odbędzie się 11. edycja Olimpiady Zwolnieni z Teorii, której organizatorem jest Fundacja Zwolnieni z Teorii.
14 sierpnia 2024

Nabór na konferencje popularyzujące zestawy edukacyjne

Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza zainteresowanych do udziału w nadchodzących konferencjach edukacyjnych upowszechniających zestawy narzędzi edukacyjnych, które stanowią kompleksowe wsparcie dydaktyczne w obszarze wszystkich przedmiotów kształcenia ogólnego i wychowania przedszkolnego. Konferencje organizowane są w ramach projektu pn.: Popularyzacja zestawów narzędzi edukacyjnych oraz metod nauczania i uczenia się wspomagających rozwój kluczowych kompetencji i kwalifikacji dostosowanych do potrzeb rynku pracy.
8 sierpnia 2024

Program Lubuskiego Kuratora Oświaty „Mediacje są OK” – zapraszamy do udziału w Programie

„Mediacje stwarzają pewną kulturę komunikacji w szkole, kulturę dialogu – ludzie zaczynają dostrzegać, że można dojść do porozumienia i że warto w ogóle rozmawiać”. Natalia Boszczyk „Dobre relacje w szkole” Jednym z najważniejszych zadań Lubuskiego Kuratora Oświaty jest sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad szkołami w województwie lubuskim, w tym wspieranie dyrektorów w realizacji zadań wychowawczych oraz tworzeniu przyjaznego i bezpiecznego środowiska edukacyjnego. Szkoły powinny kształtować kompetencje przyszłości,