27 maja 2013
bikla

Ogólnopolski projekt edukacyjno-społeczny „BiznesKlasa UNICEF”

Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół w Lipkach Wielkich prezentujemy przykład dobrej praktyki – Ogólnopolski projekt edukacyjno-społeczny „BiznesKlasa UNICEF”.   Edukacja młodzieży w zakresie rozmaitych problemów współczesnego świata stała się inspiracja do podjęcia działań związanych z realizacja projektu „BiznesKlasa UNICEF”. W ramach przeprowadzonej akcji uczniowie Zespołu Szkół w Lipkach Wielkich wzięli udział w cyklu zajęć poświęconych sytuacji dzieci w krajach rozwijających się. W oparciu o specjalnie przygotowane materiały edukacyjne dowiedzieli się,
27 maja 2013
logo ko

Konferencja „Podnoszenie efektywności kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej”

Lubuski Kurator Oświaty Bogna Ferensztajn zaprasza dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych województwa lubuskiego na konferencję  pn. „Podnoszenie efektywności kształcenia w  szkole ponadgimnazjalnej”, która odbędzie się 12 czerwca 2013 roku o godz. 10.00 w  Zespole  Szkół Ponadgimnazjalnych w Sulechowie, ul. Piaskowa 53.      Podczas spotkania przekazane zostaną informacje  dotyczące zmian wprowadzanych w szkołach ponadgimnazjalnych, efektów kształcenia uczniów lubuskich szkół oraz zaprezentowane zostaną przykłady dobrych praktyk.    Ze względu na ważność omawianych zagadnień prosimy o osobisty udział w konferencji dyrektora szkoły.
24 maja 2013
edu science lite

Konferencja „Nauka, Edukacja, Technologie – dobre praktyki Cyfrowej Szkoły”

Biuro Projektu Eduscience zaprasza na Konferencją „Nauka, Edukacja, Technologie - dobre praktyki Cyfrowej Szkoły , upowszechniającą Projekt Eduscience Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno – przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE,  współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Konferencja odbędzie się 3  czerwca 2013 r. w Warszawie. Udział w konferencji jest bezpłatny. Więcej informacji oraz rejestracja na stronie http://konferencja.eduscience.pl/
24 maja 2013
rozspiewane przedszkole nr34

Gimnastyka Smyka – innowacja pedagogiczna.

Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 34 w Zielonej Górze „Rozśpiewane Przedszkole” prezentujemy przykład dobrej praktyki – Gimnastyka Smyka – innowacja pedagogiczna.   Ruch jest naturalną potrzebą dziecka, wpływa na rozwój ogólny i muzyczny. Poprzez muzykę możemy rozwijać fantazje, wyzwalać energię, ekspresję, dawać możliwość wypowiadania się poprzez ruch w muzyce. Zajęcia te uczą dzieci wypełniać ruchem bliższą i dalszą przestrzeń, poruszać się w określonej przestrzeni i kierunku, rozwijać wyobraźnię. Poruszają procesy poznawcze od spostrzegania, klasyfikowania do wartościowania. Zajęcia te pomagają rozładować emocje, wyładować agresję, kształtują estetykę i harmonię ruchów.  
24 maja 2013
Odzieżówka czyta dzieciom

„Odzieżówka czyta dzieciom”

Na wniosek dyrektor Zespół Szkół Odzieżowych im. Krzysztofa Kieślowskiego w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Odzieżówka czyta dzieciom”   „Odzieżówka czyta dzieciom” – działanie skierowane do dzieci z „Zawarcia”, rozwija wyobraźnię i zainteresowania czytelnicze maluchów. Młodzieży pozwala rozwijać umiejętność pracy zespołowej i społecznej. Innowacyjność działania polega na współpracy między uczniami szkoły ponadgimnazjalnej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Dzięki tej współpracy szkoła może działać dla społeczności osób niepełnosprawnych (przedszkole integracyjne) oraz dzielnicy – Zawarcie. Placówka staje się w ten sposób ośrodkiem kultury – rozwijanie czytelnictwa.  
24 maja 2013
Realizacja programu własnego Mały artysta w ramach

Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego

Na wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 im. Kostrzyńskich Papierników w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego   Program koła plastycznego „Mały artysta” powstał w wyniku analizy wniosków, wypływających z osiągnięć i możliwości dzieci, ich zainteresowań i uzdolnień. Działania podjęte w ramach koła plastycznego przyczyniły się do rozwijania zdolności i zainteresowań artystycznych wychowanków. Program promował dzieci zdolne poprzez udział w konkursach, wystawach organizowanych w środowisku lokalnym.   Działalność koła pozwoliła na gromadzenie doświadczeń poznawczych i twórczych, na odczuwanie pozytywnych doznań, emocji. Realizacja programu uzyskała szeroką akceptację dzieci, rodziców i nauczycieli.