24 maja 2013
Realizacja programu własnego Mały artysta w ramach

Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego

Na wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 im. Kostrzyńskich Papierników w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja programu własnego „Mały artysta” w ramach zajęć koła plastycznego   Program koła plastycznego „Mały artysta” powstał w wyniku analizy wniosków, wypływających z osiągnięć i możliwości dzieci, ich zainteresowań i uzdolnień. Działania podjęte w ramach koła plastycznego przyczyniły się do rozwijania zdolności i zainteresowań artystycznych wychowanków. Program promował dzieci zdolne poprzez udział w konkursach, wystawach organizowanych w środowisku lokalnym.   Działalność koła pozwoliła na gromadzenie doświadczeń poznawczych i twórczych, na odczuwanie pozytywnych doznań, emocji. Realizacja programu uzyskała szeroką akceptację dzieci, rodziców i nauczycieli.  
21 maja 2013
ore

Przemoc w rodzinie wobec dziecka. Procedury interwencyjne w szkole

Publikacja omawia różne aspekty krzywdzenia dzieci w rodzinie  ‐  formy krzywdzenia, charakterystyki ofiar i sprawców, konsekwencje przemocy doświadczanej w dzieciństwie. Poszczególne rozdziały są  poświęcone rozpoznawaniu, zapobieganiu i przeciwdziałaniu skutkom przemocy wobec dziecka. Poradnik zawiera także opis regulacji prawnych i możliwości interwencji podejmowanych przez szkoły i placówki oświatowe oraz wzory pism procesowych. Do pobrania 
17 maja 2013
zielszkol

„Zielona szkoła”, czyli przeniesienie zajęć dydaktyczno – wychowawczych poza ławkę szkolną, w inne, atrakcyjne miejsce.

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Osiecznicy prezentujemy przykład dobrej praktyki –  „Zielona szkoła”, czyli przeniesienie zajęć dydaktyczno – wychowawczych  poza ławkę szkolną, w inne, atrakcyjne miejsce.   Zielone szkoły zawierają w jednej formie organizacyjnej wszystkie trzy zadania edukacyjne szkoły podstawowej: nauczanie, kształcenie umiejętności i wychowanie. Dzięki atrakcyjnemu sposobowi poznawania rzeczywistości przez uczniów naszej szkoły rośnie skuteczność uczenia się.  Podczas pobytu w szkole każdy uczeń wyjeżdża 6 razy na zieloną szkołę, zawsze w inny region Polski. Dzięki temu wszechstronnie poznaje nasz kraj, środowisko przyrodnicze, dzieje, tradycje i zabytki.
14 maja 2013
do-organizacja

Dzień Otwarty – organizacja imprezy

Na wniosek dyrektora Gimnazjum nr 1 im. Królowej Jadwigi w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Dzień Otwarty – organizacja imprezy   Celem nadrzędnym przedsięwzięcia było zorganizowanie Dnia Otwartego dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych i nawiązanie bliższej współpracy z młodzieżą Gutenberg Obreschule oraz Dnia Wiosny dla gimnazjalistów. Zorganizowana impreza to ciekawe i pomysłowe przedsięwzięcie, które zyskało uznanie wśród społeczności gimnazjalnej i uczniów klas szóstych szkół podstawowych. To połączenie nauki, zabawy i sportu, dające możliwości zdobywania wiedzy, rozwijania swoich pasji i odkrywania talentów.
14 maja 2013
Our S-COOLest world

Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny – najfajniejszy świat.

Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Różankach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt eTwinning „Our S-COOLest world” Nasz szkolny - najfajniejszy świat. Działania nakierowane były na poznanie i porównanie bliźniaczych szkół z kilku krajów europejskich na poziomie różnych aspektów życia szkolnego. W projekcie wzięli udział uczniowie w wieku 11-16 lat z siedmiu szkół europejskich znajdujących się w Czechach, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Szwecji i Walii. Zadaniem projektu było zaprezentowanie swojej szkoły przez pryzmat siedmiu zadań głównych i kilku mniejszych. Uczniowie obserwowali, przeprowadzali wywiady, liczyli, mierzyli, a efekty swojej pracy przedstawili na rysunkach, zdjęciach, prezentacjach, tabelach i filmach.