26 czerwca 2013
pwsz

Bezpłatne studia dzienne dla osób, które ukończyły 26 lat

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim w nowym roku akademickim 2013/2014 zaprasza na bezpłatne studia dzienne w formule 26+.   Studia te przeznaczone są dla osób w wieku 26 lat +. Ich zaletą jest to, że dostosowane są do warunków organizacyjnych, w jakich funkcjonują osoby pracujące zawodowo, opiekujące się dziećmi lub wykonujące inne obowiązki uniemożliwiające im uczestnictwo w zajęciach przedpołudniowych. Z oferty mogą skorzystać wszystkie osoby chcące uzupełnić wykształcenie. Zajęcia będą odbywać się 3-4 razy w tygodniu (np. od poniedziałku do czwartku) , od godziny 15.30.   Obowiązujące warunki i terminy rekrutacji są takie same jak w przypadku pozostałych studiów stacjonarnych. Szczegóły na stronie internetowej: www.pwsz.pl w zakładce KANDYDACI.  
24 czerwca 2013
mentor swiadomej nauki zawodu

Projekt „Mentor świadomej nauki zawodu”

Stowarzyszenie Skarbników Samorządowych Warmii i Mazur w Szczytnie we współpracy z Warmińsko-Mazurskim Związkiem Pracodawców Prywatnych zaprasza do udziału w projekcie realizowanym na terenie całego kraju „Mentor świadomej nauki zawodu”, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.   Projekt „Mentor świadomej nauki zawodu” został objęty patronatem honorowym przez Posła RP Zbigniewa Włodkowskiego oraz Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty. Szczegółowe informacje dostępne są pod adresem www.mentor-zawodu.pl
24 czerwca 2013
ore

„Polska meblami stoi” – projekt dla nauczycieli i instruktorów praktycznej nauki zawodu

Ośrodek Rozwoju Edukacji jako instytucja pośrednicząca informuje, że Stowarzyszenie REFA Wielkopolska realizuje współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego projekt ogólnopolski „Polska meblami stoi”. w ramach którego realizowane są bezpłatne szkolenia i praktyki w dobrych firmach. zaprasza do udziału   W ramach projektu, który objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, realizowane są bezpłatne szkolenia i praktyki w dobrych firmach, do udziału w których zaproszeni są nauczyciele i instruktorzy praktycznej nauki zawodu.
21 czerwca 2013
logo ko

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2012/2013

Uprzejmie informuję, że zgodnie z § 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324 z późn. zm.), Lubuski Kurator Oświaty w każdym roku szkolnym opracowuje i przedstawia Ministrowi Edukacji Narodowej, w terminie do 15 czerwca, wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.  W związku z powyższym w Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. został opracowany dokument pod nazwą: ,,Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2012/2013” (od 1 września 2012 r. do 31 maja 2013 r.), w którym zawarto wnioski z przeprowadzonych ewaluacji zewnętrznych, kontroli planowych i doraźnych, jak również z działań Lubuskiego Kuratora Oświaty na rzecz wspomagania szkół i placówek. Zachęcając wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z ww. dokumentem, wierzę że przyczyni się do poprawy  i doskonalenia pracy szkół i placówek, w których Państwo pracują.
20 czerwca 2013
intdlaszko

„Internetowy Teatr TVP dla szkół”

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Internetowy Teatr TVP dla szkół”   Program „Internetowy Teatr TVP dla szkół” niewątpliwie przyczynił się do uzyskania pozytywnych efektów dydaktycznych i wychowawczych uczniów Szkoły Podstawowej w Wędrzynie. Podstawą zajęć kreatywności teatralnej są zabawy integracyjne, różnego typu improwizacje i doskonalenie technik aktorskich. Programowi temu przyświecono zasadę systematyczności i stopniowania trudności w rozwoju artystycznym młodzieży, czym niewątpliwie był udział uczniów w spektaklach, w których wykorzystana została nowoczesna technologia internetowa. Praca nad realizacją programu sprawiła uczniom wielką radość oraz przyczyniła się do poszerzenia zakresu działań dydaktyczno-wychowawczych szkoły.  
19 czerwca 2013
men2

Drugi etap monitorowania

Szanowni Państwo, Dyrektorzy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego   Zgodnie z pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 8.01. 2013 r. (DKOW-WEPW-ER-5081-1/2013), w związku z projektem "Wdrażanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego" – realizowanym w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego ,,Kapitał Ludzki”, uprzejmie informuję, że od 20 czerwca 2013 r. do 28 czerwca 2013 r. na stronie internetowej www.seo2.npseo.pl, on-line, zostanie przeprowadzony II etap monitorowania dotyczącego:   Planowania i realizacji przez dyrektorów publicznych przedszkoli/szkół podstawowych działań mających na celu wspomaganie rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, w podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu przez dzieci 6-letnie realizacji obowiązku szkolnego oraz zebranie m.in. informacji, jaki odsetek dzieci sześcioletnich rozpoczął naukę w szkole podstawowej w roku szkolnym 2011/2012 i 2012/2013, a jaki kontynuuje edukację przedszkolną. (arkusz w załączniku nr 1).   Monitorowaniem zostało objętych 40 szkół i placówek (wykaz w załączniku nr 2) Proszę o przekazanie pisemnej informacji o wypełnieniu ankiety do 29 czerwca 2013 r.
19 czerwca 2013
nwiersze

Projekt „Zimowe spotkania z wierszami”

Na wniosek dyrektora Przedszkola nr 1 im. Małego Przyrodnika w Sulęcinie prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt „Zimowe spotkania z wierszami”   „Zimowe spotkania z wierszami poetów polskich”, to przedsięwzięcie, które ma na celu popularyzowanie literatury dziecięcej oraz włączenie w program edukacyjny rodziców wychowanków. Już od pięciu lat wychowankowie Przedszkola nr 1 w Sulęcinie corocznie przystępują do konkursu recytatorskiego. Dzieci przygotowywane są przez rodziców.  Aby lepiej zintegrować środowisko postanowiono, aby w konkursie brali udział także rodzice, rodzeństwo lub dziadkowie.  
18 czerwca 2013
zema8

„Nasza Planeta to nasze życie – chcemy na niej radośnie śpiewać i tańczyć” – edukacja przyrodniczo-ekologiczna w przedszkolu

Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 34 w Zielonej Górze „Rozśpiewane Przedszkole” prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Nasza Planeta to nasze życie – chcemy na niej radośnie śpiewać i tańczyć” – edukacja przyrodniczo-ekologiczna w przedszkolu   Dzieci rozpoczynając swoją edukację w przedszkolu znajdują się w sytuacjach dla siebie nowych. Ich wiedza i doświadczenie życiowe powodują, że nie zawsze potrafią prawidłowo rozpoznać skutki własnych zachowań. W związku z tym w przedszkolu wdrożono innowacyjny cykl edukacyjny, dzięki któremu dzieci zdobędą wrażliwość przyrodniczą, przyczynią się do dbałości o czystość naszej planety, zaczynając od środowiska przedszkolnego (sali), otoczenia (placu zabaw, ogrodu), jak i terenu poza zasięgiem przedszkola - przy dużej współpracy i pomocy rodziców. Nabędą również świadomość szkód czyniących przez człowieka, co może się przyczynić do nieodwracalnych skutków zniszczenia przyrody. Aby temu zapobiec został stworzony blok tematyki ekologicznej, zaczynając od globalnych pojęć kosmosu, przechodząc przez czystość na Ziemi, a kończąc na dbaniu o przedszkole i swój pokój w domu. Dziecko w wieku przedszkolnym musi się nauczyć, że w każdym otoczeniu, w którym przebywa  trzeba zachować porządek.   Miejskie Przedszkole nr 34 w Zielonej Górze od wielu lat prowadzi edukację przyrodniczą po to, by już od najwcześniejszych lat życia dziecka tak kształtować jego sposób myślenia i zachowania, aby umiało zadbać o naszą planetę. Gdy w wieku przedszkolnym wpoimy dzieciom umiłowanie przyrody, będzie im ono towarzyszyć w ciągu całego życia.