13 czerwca 2017

Jubileusz Szkoły Podstawowej w Smardzewie

10 czerwca 2017 r. Lubuski Kurator Oświaty Ewa Rawa uczestniczyła w obchodach Jubileuszu Publicznej Szkoły Podstawowej w Smardzewie. W tym dniu szkoła uczciła Jubileusz 20-lecia funkcjonowania w nowym budynku oraz nadania imienia Jana Pawła II.
12 czerwca 2017
logo_ko

Analiza ilościowa i jakościowa wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego za okres III – V roku szkolnego 2016/2017

Na podstawie § 20 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1270) Lubuski Kurator Oświaty prezentuje analizę ilościową i jakościową wyników nadzoru pedagogicznego sprawowanego w formie  ewaluacji zewnętrznych, kontroli przewidzianych w planie nadzoru pedagogicznego i kontroli w trybie działań doraźnych za okres III – V roku szkolnego 2016/2017.    
7 czerwca 2017
Konferencja Regionalna

Konferencja Regionalna: OK-obserwacja i analiza prac uczniów – najefektywniejsze sposoby doskonalenia nauczania

2 czerwca br. odbyła się Konferencja Regionalna, zorganizowana już trzeci raz z rzędu przez Szkołę Podstawową nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wlkp. Tegoroczna nosiła tytuł OK-obserwacja i analiza prac uczniów – najefektywniejsze sposoby doskonalenia nauczania. Zaproszenie przyjęło blisko 30 dyrektorów i nauczycieli z różnych stron Polski. Byli przedstawiciele szkół w: Czaczu, Drzonkowie, Luboszu, Puszczykowie, Lubiewie, Szczecinie i Drawnie. Nie zawiodły okoliczne (SP Witnica) i gorzowskie szkoły: SP21,
5 czerwca 2017

Debata społeczna „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – Możesz mieć na nie wpływ!”

Dotyczy dyrektorów, pedagogów oraz nauczycieli szkół z terenu miasta Gorzowa Wlkp. oraz powiatu gorzowskiego.   Komendant Miejski Policji w Gorzowie Wlkp.zaprasza dyrektorów, pedagogów oraz nauczycieli szkół z terenu miasta Gorzowa Wlkp. oraz powiatu gorzowskiego a także innych mieszkańców Gorzowa Wlkp. oraz powiatu gorzowskiego na DEBATĘ SPOŁECZNĄ pn. „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – Możesz mieć na nie wpływ!” Debata odbędzie się 12 czerwca 2017 r. o godz. 13:00 w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej
przy ul.
22 maja 2017
men

List Ministra Edukacji Narodowej do Rodziców

Szanowni Państwo, poniżej publikujemy list Ministra Edukacji Narodowej skierowany do Rodziców i Opiekunów, podsumowujący zakończenie pierwszego etapu zmian w systemie edukacji
12 maja 2017

Konferencja z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego

Wydział Techniczny Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim wraz z Kołem Gorzowskim i Kołem Zielonogórskim Polskiego Towarzystwa Informatycznego zapraszają do wzięcia udziału w konferencji z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego, która odbędzie się 19.05.2017 r. w siedzibie Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp. (ul. Chopina 52). Konferencja została objęta honorowym patronatem Wojewody Lubuskiego,  JM. Rektor Akademii im. Jakuba z Paradyża, Marszałka Województwa Lubuskiego i Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp.  
26 kwietnia 2017

Ankieta MEN – „Korzystanie z infrastruktury sportowej”

W związku z pismem Dyrektora Departamentu Programów Nauczania i Podręczników Ministerstwa Edukacji Narodowej, Lubuski Kurator Oświaty zwraca się z prośbą o wypełnienie ankiety dostępnej na stronie ko-gorzow.edu.pl/forms Ankieta dotyczy tylko szkół publicznych dla młodzieży następujących typów: szkół podstawowych, gimnazjów, techników i liceów ogólnokształcących.  Odpowiedzi należy udzielić do 18 maja 2017 r.   W przypadku zespołów prosimy o wypełnienie ankiety oddzielnie dla każdej szkoły. Pytania zawarte w ankiecie: Czy uczniowie szkoły mają dostęp do sali gimnastycznej (tak/nie)?
21 kwietnia 2017
ore

Jak wspomagać szkoły w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ?- szkolenie ORE dla dyrektorów/wicedyrektorów szkół/przedszkoli

Ośrodek Rozwoju Edukacji zaprasza dyrektorów i wicedyrektorów szkół /przedszkoli w ramach projektu Przywództwo – opracowanie modeli kształcenia i wspierania kadry kierowniczej systemu oświaty na szkolenie Jak wspomagać szkoły w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów?  Celem szkolenia jest wsparcie dyrektorów i wicedyrektorów w zakresie organizacji pracy szkoły w sposób służący kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, właściwych postaw, wprowadzania nauczania eksperymentalnego oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
14 kwietnia 2017

Publikacja ofert pracy dla nauczycieli

Szanowni Państwo,
Dyrektorzy szkół i placówek
prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
województwa lubuskiego   Informujemy, że na stronie internetowej Kuratorium Oświaty została udostępniona baza ofert pracy dla nauczycieli. Przepis art. 224. ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. 2017 Nr 60) zobowiązuje dyrektora szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego do informowania kuratora oświaty o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli.
14 kwietnia 2017

Centralny Rejestr Orzeczeń Dyscyplinarnych

Ministerstwo Edukacji Narodowej przypomina, że od dnia 1 marca br., zgodnie z art. 85y ust. 1a ustawy-Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2016 r., poz. 1379 oraz z 2017 r., poz. 60), wniosek do Centralnego Rejestru Orzeczeń Dyscyplinarnych (CROD) składa dyrektor szkoły[1] tylko w przypadku jeżeli: ustalił za pomocą narzędzia informatycznego (wyszukiwarka CROD – dostępna tylko dla dyrektorów szkół – w strefie dla zalogowanych SIO), udostępnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
10 kwietnia 2017

II Edukacyjne Forum Energetyki Jądrowej

Szanowni Państwo 25 kwietnia 2017 r.  w Ministerstwie Energii odbędzie się II Edukacyjne Forum Energetyki Jądrowej.  Ministerstwo zaprasza do udziału reprezentantów uczelni, kuratoriów oświaty, szkół oraz placówek doskonalenia nauczycieli. Celem konferencji jest wypracowanie rekomendacji dla strategii kształcenia kadr na potrzeby energetyki jądrowej. W trakcie Forum zaprezentowane zostaną inicjatywy Komisji Europejskiej, Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej oraz rozwiązania Francji i Finlandii w obszarze edukacji i kształcenia wyższego związanego z  energetyką jądrową.