31 sierpnia 2012
alt

Wojewódzka Inauguracja Roku Szkolnego 2012/2013

Informuję, że Wojewódzka Inauguracja Nowego Roku Szkolnego 2012/2013 odbędzie się w Kłodawie. W uroczystości weźmie udział p. Mirosław Sielatycki, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Marcin Jabłoński, Wojewoda Lubuski oraz Maciej Szykuła, Wicemarszałek Województwa Lubuskiego. Rozpoczęcie Inauguracji zaplanowane jest na godzinę 1100 w Zespole Szkół w Kłodawie, ul. Szkolna 1.   Przed uroczystościami, o godzinie 900 w miejscowym Kościele Parafialnym p.w. Matki Bożej Różańcowej Jego Ekscelencja ks. bp dr Stefan Regmunt odprawi Mszę Św.  
30 sierpnia 2012
alt

Plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2012/2013

Zgodnie z § 26 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324), w dniu 31 sierpnia 2012 r. p.o. Lubuskiego Kuratora Oświaty podał do publicznej wiadomości plan nadzoru pedagogicznego nad szkołami i placówkami województwa lubuskiego.  
16 sierpnia 2012
alt

Nie mamy czasu na nudę. Zajęcia organizowane przez świetlicę szkolną

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskich Noblistów w Żarach prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Nie mamy czasu na nudę. Zajęcia organizowane przez świetlicę szkolną    Głównym celem działania  świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki uczniom w czasie pozalekcyjnym.  Jakość tej opieki i oferta  powinna być różnorodna i bogata, by zaspokoić wymagających klientów, którymi są rodzice i uczniowie; ciekawi świata, chcący aktywnie spędzać swój czas,
15 sierpnia 2012

Rozporządzenie w sprawie sposobu organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ, MINISTRA ZDROWIA, MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ORAZ MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 31 lipca 2012 r.
w sprawie sposobu organizowania nauczania kościelnego, nabożeństw i wykonywania innych praktyk religijnych właściwych dla wyznania zielonoświątkowego dzieciom i młodzieży
25 lipca 2012

Rozporządzenie w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 16 lipca 2012 r.
w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w jakich osoba, która ukończyła gimnazjum, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy
19 lipca 2012
alt

Międzyszkolny Konkurs „Wszystko o zdrowiu”

Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Krośnie Odrzańskim prezentujemy przykład dobrej praktyki – Międzyszkolny Konkurs „Wszystko o zdrowiu”   Konkurs oraz poprzedzające go przygotowanie do niego znacząco wpływa na podnoszenie umiejętności uczniów w zakresie zdrowego odżywiania, aktywnych i bezpiecznych form spędzania czasu wolnego, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Konkurs doskonale integruje społeczność szkolną, pozwala uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym odnieść sukces i poprzez działania w praktyce wdraża do zdrowego trybu życia. Pozytywne efekty wychowawcze i dydaktyczne zauważane są przez nauczycieli i rodziców uczniów.   Załącznik 1: Opis przykładu dobrej praktyki
19 lipca 2012
alt

Świetlica szkolna miejscem przyjaznym uczniom

Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Bolesława Chrobrego w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki –  Świetlica szkolna miejscem przyjaznym uczniom.   Świetlica szkolna jest integralną częścią szkoły, wspomaga i uzupełnia jej działalność edukacyjną, wychowawczą i opiekuńczą. Działalność świetlicy cieszy się dużym uznaniem dzieci i rodziców oraz akceptacją i poparciem dyrekcji szkoły. Dzięki różnorodnym zajęciom, dobrej lokalizacji i dbałości o estetykę pomieszczenia, jest interesującym i przytulnym miejscem, do którego chętnie zaglądają uczniowie. Zajęcia świetlicowe mają wpływ na wszechstronny rozwój psychospołeczny i emocjonalny oraz na kształcenie i wychowanie dzieci  zwłaszcza z młodszych klas.   Załącznik 1: Opis przykładu dobrej praktyki