Szanowni Państwo
Nauczyciele, języka polskiego i języków obcych
Międzynarodowa Organizacja do spraw Migracji (IOM) serdecznie zaprasza nauczycieli na szkolenia pt.: „Jak radzić sobie z barierą językową? – nauczanie języka polskiego jako drugiego w szkole”. Szkolenie odbędzie się w dwóch terminach: 18 listopada 2011 (piątek) lub 30 listopada 2011 (środa) w godzinach 10.00-15.00 w warszawskim biurze IOM przy ul. Mariensztat 8 w Warszawie.
Warsztaty będą prowadzone przez doradcę metodycznego m.st. Warszawy, panią Ewę Pawlic-Rafałowską, autorkę podręcznika „Ku wielokulturowej szkole w Polsce. Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu kształcenia”. W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się m.in. z następującymi zagadnieniami:
1. Język polski jako drugi w kontekście nowej podstawy programowej
2. Sposoby diagnozowania umiejętności językowych i wiedzy ucznia rozpoczynającego naukę w polskiej szkole
3. Planowanie tematyki zajęć języka polskiego jako drugiego w oparciu o treści zapisane w programie „Ku wielokulturowej szkole w Polsce”
4. Metody pracy na lekcjach języka polskiego jako drugiego
5. Model lekcji (schemat) języka obcego – prezentacja
6. Planowanie zajęć języka polskiego jako drugiego – tworzenie scenariuszy.
Warsztaty skierowane są szczególnie do nauczycieli języka polskiego i języków obcych, uczących języka polskiego dzieci cudzoziemskie na dodatkowych zajęciach.
Udział w seminarium i materiały szkoleniowe są bezpłatne.
Istnieje możliwość refundacji kosztów przyjazdu osobom dojeżdżającym z miejscowości odległych o ponad 100 km od Warszawy.
Serdecznie zapraszamy do rejestracji. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Formularz zgłoszeniowy w załączeniu. Osoby zainteresowane prosimy o odesłanie wypełnionego formularza na adres msadownik@iom.int lub faksem na numer (22) 538 9140 do dnia 14 listopada 2011 r. Prosimy pamiętać o wskazaniu preferowanego terminu szkolenia.
Warsztat organizowany jest w ramach projektu „Międzykulturowa Szkoła w Wielokulturowej Społeczności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich (EFI).
Załączniki: