Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. F. Chopina w Żarach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Innowacja pedagogiczna pt. „Dbałość o zdrowie i przyrodę dzieci w wieku wczesnoszkolnym” Poprzez realizację programu uczniowie poszerzają swoją wiedzę o naturalnym środowisku, poznają różne regiony kraju i ich przyrodę, współpracują w grupie, uczą się poprzez działanie, rozwijają swoja osobowość. Poznają zasady zdrowego stylu życia i praktycznie je stosują. Tego rodzaju forma zdobywania wiedzy i umiejętności cieszy się w szkole powodzeniem, rodzice chętnie wyrażają zgodę na edukację na łonie natury. Niezaprzeczalny jest również pozytywny efekt wychowawczy tego rodzaju przedsięwzięcia.
16 stycznia 2013
Powiatowy Konkurs Czytelniczy dla uczniów klas trzecich
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej w Strzelcach Krajeńskich prezentujemy przykład dobrej praktyki – Powiatowy Konkurs Czytelniczy dla uczniów klas trzecich Powiatowy Konkurs Czytelniczy dla uczniów klas trzecich został zaakceptowany przez większość szkół w powiecie strzelecko-drezdeneckim. Świadczy o tym coroczny udział uczniów z różnych placówek. Konkurs został także pozytywnie odebrany przez sponsorów, którzy fundują nagrody dla zwycięzców, upominki dla wszystkich uczestników, a także słodki poczęstunek dla uczniów i ich opiekunów po zakończonym konkursie. Konkurs został wysoko oceniony przez nauczycieli ze szkół biorących w nim udział.
16 stycznia 2013
Koło fotograficzne
Na wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. F. Chopina w Żarach prezentujemy przykład dobrej praktyki – Koło fotograficzne Forma pracy z dziećmi w postaci koła fotograficznego uczy w szczególny sposób postrzegania otaczającej rzeczywistości. Uwrażliwia na piękno przyrody, uczy dostrzegania tego, na co w normalnych warunkach dziecko nie zwróciłoby uwagi. Dzieci dzięki prowadzonym zajęciom nabywają umiejętności posługiwania się aparatem fotograficznym i poznają arkana sztuki fotografowania. Teoria połączona z praktyką daje wspaniałe efekty.
7 stycznia 2013
Przedszkolna Biblioteka Kubusia Puchatka
Na wniosek dyrektora Miejskiego Przedszkola nr 34 w Zielonej Górze „Rozśpiewane Przedszkole” prezentujemy przykład dobrej praktyki – Przedszkolna Biblioteka Kubusia Puchatka Praca z książką w przedszkolu jest doskonałym źródłem wiedzy i przeżyć dziecka. Dociera do dziecka w każdym potrzebnym momencie jego życia. Rozbudza chęć do poznawania nowych rzeczy wspomaga rozwój emocjonalny, estetyczny i moralny. Przedszkolaki odwiedzające bibliotekę mają założone karty, na których następuje rejestracja wypożyczanych bajek, baśni. Rodzice czytają dzieciom – dzieci słuchają i odzwierciedlają treści czytanych bajek na kartkach. Każda z nich jest stroną powstającej wspólnie z rodzicami opowieści. Powstałe ,, książeczki” uczestniczą następnie w konkursie literackim pt. ,, Chodź opowiem Ci bajeczkę - moja własna książeczka”. Dzieci stają się prawdziwymi autorami. Rozwijają się ich zainteresowania czytelnicze, wzbogaca język, podnosi sprawność komunikowania się, rozwija pamięć, uczy myślenia, kształci umiejętność słuchania niezbędną w edukacji szkolnej.
7 stycznia 2013
II WOJEWÓDZKA KONFERENCJA METODYCZNO – NAUKOWA „SEKSUALNOŚĆ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH”
Na wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żaganiu prezentujemy przykład dobrej praktyki – II WOJEWÓDZKA KONFERENCJA METODYCZNO – NAUKOWA „SEKSUALNOŚĆ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH” Zamierzeniem organizatorów konferencji Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Żaganiu oraz Żagańskiego Stowarzyszenia Uśmiech Dziecka jest nie tylko szeroka działalność promocyjna na rzecz osób niepełnosprawnych, ale przede wszystkim pobudzenie do refleksji i poszerzenie wiedzy na temat problemów, z jakimi borykają się niepełnosprawni oraz ich opiekunowie. Konferencja zyskała aprobatę Wojewody Lubuskiego, Marszałka Województwa Lubuskiego, Starosty Powiatu Żagańskiego oraz Lubuskiego Kuratora Oświaty, którzy objęli patronat honorowy nad konferencją.
2 stycznia 2013
Staże dla nauczycieli szkół zawodowych kierunków inżynieryjno-technicznych i architektoniczno-budowlanych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu
Fundacja Hereditas zaprasza nauczycieli szkół zawodowych kierunków inżynieryjno-technicznych i architektoniczno-budowlanych oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu do udziału w 3. edycji projektu „Aedifico et conservo. Eskalacja jakości kształcenia zawodowego w Polsce”.
30 grudnia 2012
Rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 21 grudnia 2012 r.
w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 21 grudnia 2012 r.
w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
30 grudnia 2012
Rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2013
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2013
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2013
30 grudnia 2012
Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 20 grudnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej