1 września 2024

Rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025 – życzenia i list Minister Edukacji

Minister Edukacji Barbara Nowacka przygotowała nagranie z życzeniami dla uczniów i uczennic z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego oraz skierowała list do dyrektorów i pracowników szkół i placówek, nauczycieli, uczniów, rodziców z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2024/2025. Zapowiedziała w nim najważniejsze zmiany, jakie czekają na członków szkolnych społeczności od 1 września.
1 września 2024

Marzena Pulik-Sowińska Lubuskim Wicekuratorem Oświaty

Z dniem 1 września 2024 roku Marzena Pulik-Sowińska została powołana przez Minister Edukacji Barbarę Nowacką na stanowisko Lubuskiego Wicekuratora Oświaty. Powołanie nastąpiło na wniosek Lubuskiego Kuratora Oświaty Mariusza Biniewskiego po wyrażeniu opinii przez Wojewodę Lubuskiego Marka Cebulę. Marzena Pulik-Sowińska jest nauczycielem dyplomowanym z 26-letnim stażem pracy. Z wykształcenia jest magistrem filologii germańskiej, uzyskała również dyplom licencjata Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w zakresie marketingu i zarządzania oraz dyplom magistra Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w zakresie finanse i rachunkowość przedsiębiorstw.
30 sierpnia 2024

Zaproszenie do udziału w wykładzie Wspieranie uzdolnień uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Szanowni Państwo Dyrektorzy szkół i placówek województwa lubuskiego, zgodnie z harmonogramem działań w Programie Lubuskiego Kuratora Oświaty Spełniaj marzenia – sięgaj gwiazd zapraszamy do udziału w wykładzie dr Urszuli Gembary, psychologa w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zielonej Górze oraz starszego wykładowcy Uniwersytetu Zielonogórskiego pt. Wspieranie uzdolnień uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wydarzenie dedykowane jest w szczególności dyrektorom szkół i placówek kształcenia specjalnego, jednakże z uwagi na podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym,
27 sierpnia 2024

V Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole

  „Cała sztuka nauczania jest tylko sztuką rozbudzania naturalnej ciekawości młodych umysłów w celu jej późniejszego zaspokojenia; a sama ciekawość może być żywa i zdrowa tylko w proporcji, gdy umysł jest zadowolony i szczęśliwy”.
Anatole France   Już po raz piąty zbiera się ogólnopolska społeczność, by popularyzować naukowe podejście do szczęścia i dobrostanu w szkołach, przedszkolach, bibliotekach, domach kultury…wśród dorosłych (nauczyciele, pracownicy administracji, rodzice) i wśród dzieci.