Szanowni Państwo,
zgodnie z umową zawartą w ramach realizacji rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” uprzejmie przypominam, że do dnia 15 stycznia 2021 r. organy prowadzące, którym udzielono wsparcia finansowego, zobowiązane są do przekazania sprawozdania finansowego z realizacji Programu i zwrotu niewykorzystanej dotacji celowej.
Poniżej podajemy informacje dotyczące prawidłowego rozliczenia dotacji w ramach Rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”.
Faktura:
Przykładowy opis faktury:
„Wymienione na fakturze artykuły/usługi zostały zakupione w ramach Rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na podstawie umowy lub aneksu (jeśli był sporządzony) Umowa nr….., data zawarcia umowy ……., dla szkoły nazwa)….……………………………………..”
W kwocie faktury VAT ogółem znajduje się:
– kwota dotacji: ………….zł, co stanowi …..% realizowanego zadania,
– kwota wkładu własnego: ………….zł, co stanowi …..% realizowanego zadania.
Potwierdzenia za zgodność:
- Do faktury powinny być dołączone potwierdzenia dokonanej zapłaty potwierdzone za zgodność z oryginałem (przelew bankowy, raport kasowy itp.).
- Za zgodność z oryginałem potwierdzamy każdą stronę kserowanego dokumentu tj. faktury, potwierdzenia zapłaty, przelewy, raporty kasowe.
Sprawozdanie z realizacji programu, przygotowane przez organy prowadzące należy przesłać na adres:
Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.
Jagiellończyka 10
66-400 Gorzów Wlkp.
z dopiskiem: sprawozdanie finansowe z realizacji programu „Posiłek w szkole i w domu”.
Jednocześnie przypominam, że zgodnie z § 5 pkt 3 ww. umowy, organ prowadzący jest zobowiązany złożyć zbiorcze sprawozdanie z realizacji programu do dnia 31 marca 2021 r.
W przypadku pytań informacji udziela Pani Ewelina Błauciak – starszy specjalista Wydziału Rozwoju Edukacji Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp., telefon: 95 7 255 002.