Szanowni Państwo,
zachęcamy do udziału w konkursie grantowym dotyczącym projektu pilotażowego Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój przez konsorcjum wyłonione w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Projekt Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych – pilotaż ma na celu opracowanie standardów usług asystenckich, w tym poprzez przekazanie grantów organom prowadzącym, w celu sfinansowania zatrudnienia asystentów.
Zebrane w trakcie projektu doświadczenia i przeprowadzone badania pomogą przygotować założenia prawne oraz opisać niezbędne kwalifikacje asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami (w skrócie ASPE), wprowadzić opis kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, opracować zasady finansowania i organizacji pracy ASPE, opracować programy i scenariusze szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE oraz przygotować pierwszą grupę 640 ASPE do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Do konkursu grantowego mogą przystąpić jednostki samorządu terytorialnego i inne osoby fizyczne i prawne z terenu całej Polski, będące organami prowadzącymi przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły branżowe I stopnia, licea, technika z wyłączeniem szkół specjalnych.
Więcej informacji o konkursie znajdą Państwo na stronie projektu www.asystentspe.pl. oraz szczegółowe informacje o konkursie w zakładce “Konkursy grantowe”. Biuro Projektu ul. Jana Heweliusza 11, 80-890 Gdańsk e – mail biuro@asystentspe.pl