6 listopada 2012
cket

Diagnoza wiadomości i umiejętności uczniów klasy trzeciej gimnazjum

Szanowni Państwo,

Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej informuję, że zestawy zadań na diagnozę wiadomości i umiejętności uczniów klas trzecich gimnazjum, o której przekazano informację w komunikacie z 27 września 2012 r., są przygotowane dla uczniów piszących arkusz standardowy (A1), jak również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (arkusze A4, A5, A6, A7, A8).
5 listopada 2012
zs specjalnych krosno odrzanskie

Działalność koła plastycznego

Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Krośnie Odrzańskim prezentujemy przykład dobrej praktyki – Działalność koła plastycznego   Udział uczniów w zajęciach koła plastycznego znacząco wpływa na usprawnianie zaburzonych funkcji dzieci. Wzbogacają one swoje doświadczenia poznawcze, rozwijają sprawność manualną, uczą się alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego. Dzięki udziałowi w licznych konkursach plastycznych mogą poczuć radość z odnoszonych sukcesów, co ma olbrzymie znaczenie w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
30 października 2012
koweziu

Konkurs wiedzy o kształceniu modułowym

Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej serdecznie zaprasza do udziału w konkursie wiedzy o kształceniu modułowym, który zorganizowany został w ramach projektu „System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego”.
25 października 2012
helsinska fundacja praw czlowieka

Projekt „Weź kurs na wielokulturowość” – warsztaty regionalne

Helsińska Fundacja Praw Człowieka w ramach projektu „Weź kurs na wielokulturowość” rozpoczyna realizację cyklu warsztatów regionalnych, na które zaprasza pracowników i pracowniczki oświaty, a w szczególności wszystkim nauczycieli i nauczycielki szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, ale także pedagogów oraz pracowników świetlic szkolnych i bibliotek.  
19 października 2012
logo_ko

„Odkrywamy tajemnice fotografii”- program autorski oparty na metodzie projektu badawczego.

Na wniosek dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kostrzynie nad Odrą prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Odkrywamy tajemnice fotografii”- program autorski uwzględniający rozwijanie pojęć przyrodniczych z wykorzystaniem metody projektu badawczego.   Program umożliwił realizację treści wykraczających ponad podstawę programową wychowania przedszkolnego. Odkrycie tajemnic fotografii metodą projektów badawczych pozwoliło na rozwijanie w procesie wychowania i nauczania umiejętności posługiwania się nowymi źródłami informacji, nauczyło samodzielności i właściwej komunikacji, pobudziło do poszukiwań i inspiracji. Realizacja programu stworzyła możliwość publicznej prezentacji swoich dokonań i umiejętności, co było bardzo istotne w przypadku dzieci nieśmiałych. Dzieci rozwinęły swoje zainteresowania, stały się otwarte na innych, zaczęły interesować się postępami technicznymi. Analiza osiągnięć dzieci, pozwoliła na sformułowanie wniosków dotyczących przyszłej pracy w zakresie rozwijania wiadomości i umiejętności.