Na wniosek dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Krośnie Odrzańskim prezentujemy przykład dobrej praktyki – Działalność koła plastycznego
Udział uczniów w zajęciach koła plastycznego znacząco wpływa na usprawnianie zaburzonych funkcji dzieci. Wzbogacają one swoje doświadczenia poznawcze, rozwijają sprawność manualną, uczą się alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego. Dzięki udziałowi w licznych konkursach plastycznych mogą poczuć radość z odnoszonych sukcesów, co ma olbrzymie znaczenie w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Działania koła doskonale integrują społeczność szkolną, szczególnie podczas organizacji kiermaszów świątecznych. Są one doskonałą okazją do współpracy z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym. Pozytywne efekty wychowawcze i dydaktyczne są zauważane przez nauczycieli i rodziców w czasie zajęć oraz czasie wolnym, a wytwory pracy uczniów z koła plastycznego są dobrze rozpoznawalne i stanowią swoistą wizytówkę placówki.
Załącznik:
Opis przykładu dobrej praktyki