Kilkuletnia współpraca Kuratorium Oświaty oraz Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp. z Instytutem Kształcenia Ekonomicznego w Oldenburgu (Niemcy), prowadzona w obszarze doskonalenia zawodowego nauczycieli ekonomii i przedsiębiorczości (projekty Ekolan I – IV), od roku szkolnego 2012/2013 będzie kontynuowana poprzez realizacje wspólnego projektu programu Comenius finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie”.
Projekt o nazwie „ IMPULS – Implementacja kontaktów z praktyką w przedsiębiorstwach dla nauczycieli i uczniów” (Comenius Projekt 518571-LLP-1-2011-1-DE-COMENIUS-CMP) będzie realizowany w okresie: 01.10.2011r. – 30.09.2014r. przez partnerów polskich, niemieckich i holenderskich, w tym dyrektorów i nauczycieli szkół oraz przedstawicieli gospodarki (rynku pracy).
Cele projektu:
-
Wspieranie nauczania ustawicznego, mobilności zawodowej i wspólnego rynku pracy w obszarze europejskim
-
Opracowanie i wypróbowanie koncepcji (perspektywicznie z możliwością transferu na inne regiony), która wspiera:
- kontakty z praktyką w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych,
- orientację zawodowa uczniów,
- powiązanie szkół z podmiotami gospodarczymi –
poprzez:
- opracowanie dydaktycznych materiałów doskonalących dla nauczycieli oraz materiałów lekcyjnych,
- doskonalenia nauczycieli, również dyrektorów szkól i podmiotów gospodarczych,
- wspieranie tworzenia ponadgranicznych sieci powiązań miedzy szkołami i podmiotami gospodarczymi.
Konsorcjum projektu:
HOLANDIA |
NIEMCY |
POLSKA |
Koordynacja krajowa
|
Koordynacja całościowa
|
Koordynacja krajowa
|
Szkoły
|
Szkoły
|
Szkoły
|
Przedstawiciel gospodarki
|
Izby przemyslowo-handlowe
|
Izba handlowa
|
|
Ewaluacja/Ekspert:
|
|
Koordynator projektu: Sandra Hänke, Instytut Kształcenia Ekonomicznego w Oldenburgu.
Pierwsze spotkanie przedstawicieli wszystkich placówek uczestniczących w projekcie odbyło się w listopadzie 2012 r. w Oldenburgu. Celem spotkania było przedstawienie projektu i dyskusja na temat jego przebiegu, stworzenie wspólnego fundamentu do realizacji projektu i oczekiwań związanych z uczestnictwem w projekcie, analiza obecnie istniejących oświatowych warunków ramowych w kontekście kontaktów z praktyką w poszczególnych regionach, wymiana doświadczeń.