7 stycznia 2025

Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu

Instytut Tutoringu Szkolnego na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej oferuje nieodpłatne wdrożenie w szkołach programu profilaktyki uniwersalnej pt. „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu”. Program ten rekomendowany jest przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.Kluczowe informacje o projekcie:

  • Program objąć ma minimum 19 szkół z terenu całej Polski.
  • Wielkość grupy docelowej szacowana jest na nie więcej niż 342 przeszkolonych osób – pracowników i pracownic szkół – nauczycieli, pedagogów, pracowników niepedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ośrodków wychowawczych i ośrodków socjoterapii.
  • Szacowana ilość dzieci i młodzieży objętych tutoringiem w ramach projektu może wynieść około 1000 osób. Wprowadzenie metody tutoringu szkolnego pomaga uczniom w dojrzewaniu, dochodzeniu do samodzielności, odpowiedzialności, mądrości, ułatwia planowanie i realizowanie zadań szkolnych oraz pozaszkolnych.

Szkoły mogą skorzystać z następującego procesu edukacyjnego:

  • szkoleniowej rady pedagogicznej (2 godziny szkoleniowe),
  • kursu tutoringu szkolnego I stopnia (64 godziny szkoleniowe),
  • opieki wdrożenia adresowanej do praktykujących tutorów, a w szczególności:
    – dyżuru superwizyjnego (3 godziny szkoleniowe),
    – superwizji indywidualnych (online, dla każdego uczestnika po 1 godzinie szkoleniowej),
    – konsultacji dla dyrektora placówki (po 2 godziny szkoleniowe).

Wszystkie szczegółowe informacjo o projekcie i udziale w nim zawarte są na specjalnej podstronie Instytutu:
https://instytuttutoringuszkolnego.pl/nieodplatne-wdrozenie-tutoringu-szkolnego/