Etap rejonowy Lubuskiego Konkursu BRD 2024/2025 odbędzie się 21 marca 2025 r. o godzinie 10:00.
- Wykaz miejsc organizacji etapów rejonowych LKBRD z liczbą uczniów (pdf).
- Wykaz miejsc organizacji etapów rejonowych LKBRD z wykazem uczniów (xlsx).
- Wykaz miejsc organizacji etapów rejonowych LKBRD z wykazem uczniów (pdf).
Dokumenty etapu rejonowego:
- Karta odpowiedzi ucznia etapu rejonowego (docx); Karta odpowiedzi ucznia etapu rejonowego (pdf);
- Protokół z etapu rejonowego;
- Tabela wyników uczniów z wstępnie wpisanymi danymi (dostępna tutaj od 28.02.2025 r.) – potrzebny kod dostępu nadany przy rejestracji szkoły do konkursu;
- Test etapu rejonowego Lubuskiego Konkursu BRD w roku szkolnym 2024/2025
- Klucz do testu etapu rejonowego Lubuskiego Konkursu BRD w roku szkolnym 2024/2025.
Uwagi do organizacji etapu rejonowego LK BRD 2024/2025
Prezentacja testu
W przypadku korzystania z testu zapisanego w formacie pdf mogą wystąpić dwie sytuacje:
- otwarcie pliku pdf w programie Adobe Acrobat – wówczas należy uruchomić tryb pełnoekranowy skrótem ctrl-L,
- otwarcie pliku pdf w przeglądarce – wówczas należy uruchomić „tryb prezentacji” (zobacz jak?).
Rola dyrektora. Dyrektor:
- powołuje komisję rejonową i nadzoruje jej prace (nauczyciele z innych szkół mogą być członkami komisji lub obserwatorami);
- przekazuje dokumentację wytworzoną przez komisję rejonową do KO na adres ul. Jagiellończyka 10, 66-400 Gorzów Wlkp. (protokół, karty odpowiedzi, wydruk tabeli wyników) oraz plik tabeli wyników na adres brd @ko-gorzow.edu.pl – w temacie wiadomości proszę wpisać np. „rejon Słone SP”;
- osobiście uczestniczy (jest obecny) w przebiegu etapu rejonowego – dotyczy sytuacji, gdy w rejonie nie można zapewnić bezstronnej organizacji etapu z powodu braku obecności opiekunów z innych szkół nadzorujących przebieg etapu rejonowego.
Zasady przebiegu etapu rejonowego LKBRD
Opiekunowie uczniów:
- przybywają do rejonu z uczniami (uczeń posiada legitymację i długopis).
- nadzorują przebieg etapu rejonowego, tzn.:
– są obecni na sali w charakterze obserwatorów lub pełnią rolę członka komisji rejonowej jeżeli zostali do niej powołani;
– nadzorują pakowanie kart odpowiedzi uczniów do koperty, którą po zaklejeniu podpisują na sklejce koperty (ewentualne zastrzeżenia dotyczące organizacji i przebiegu etapu proszę przekazywać do KO w Gorzowie Wlkp.).
Komisja rejonowa:
- przygotowuje, w miarę możliwości, jedno pomieszczenie dla wszystkich uczestników, krzesła i stoliki dla uczniów (stoliki nieobowiązkowe), urządzenia do projekcji testu (format pdf lub ) oraz krzesła dla opiekunów;
- pobiera wzór karty odpowiedzi ze strony KO i przygotowuje karty dla wszystkich uczestników oraz w przypadku braku stolików podkładki pod kartę odpowiedzi;
- zaopatruje się w kopertę w formacie umożliwiającym włożenie jednej w drugą;
- pobiera plik np. „Wyniki rejonu 2024 Cybinka SP” ze strony KO;
- pobiera plik z testem ze strony KO;
- przeprowadza test;
- pobiera plik z kluczem odpowiedzi ze strony KO;
- sprawdza karty odpowiedzi uczniów;
- wypełnia plik z tabelą wyników uczniów (wpisuje wynik i błędy ucznia – jeżeli uczeń uzyskał co najmniej 15 pkt);
- wysyła plik z tabelą wyników uczniów na adres brd@ko-gorzow.edu.pl;
- pakuje w obecności opiekunów karty odpowiedzi uczniów do koperty, którą zakleja i wzywa opiekunów do jej podpisania;
- przygotowuje protokół;
- protokół, kopertę z kartami odpowiedzi uczniów oraz wydruk tabeli przekazuje dyrektorowi szkoły do wysłania.
Uwagi dotyczące przebiegu etapu rejonowego:
- sposób rozmieszczenia uczniów i nadzór w sali musi eliminować bezpośrednie sąsiedztwo „kolegów” i porozumiewanie się między uczniami;
- test (30 pytań), w formacie pdf i pptx, zostanie udostępniony o 21 marca o 9:40;
- kolejne pytania z testu prezentuje się wszystkim uczniom jednocześnie za pomocą urządzenia do projekcji multimedialnej np. projektora lub elektronicznej tablicy;
- prowadzący test decyduje o tempie przechodzenia od pytania do pytania uwzględniając możliwości uczniów i przed rozpoczęciem rozwiązywania testu omawia neutralny dla pracy uczniów sposób komunikacji;
- przed przystąpieniem do rozwiązywania testu należy przekazać uczniom uwagi – umieścimy je w teście przed pytaniami (podobnie jak w testach poprzednich edycji Poprzednie edycje LK BRD).