BIP
menu główne
strona głównaszukajkuratoriumdyrektorzy i nauczycielenadzór pedagogicznydyrektorzy i nauczycielerodzice i uczniowieinformacje ogólnestrona główna
Informacje ogólne

reforma edukacji 2017
wydarzenia lko
banner menbanner luw
banner edu science
 
banner junior media
banner erasmus plus
banner dor. zaw.
banner wypoczynek
banner edu. war. dod.
banner dg edukacja
Impulsy dla młodzieży - projekt „ IMPULS – Implementacja kontaktów z praktyką w przedsiębiorstwach dla nauczycieli i uczniów” Drukuj
Autor: Alicja Górska (tel. 95 7255032)   
poniedziałek, 19 maja 2014 10:45

impuls transferW ramach realizacji projektu „ IMPULS – Implementacja kontaktów z praktyką w przedsiębiorstwach dla nauczycieli i uczniów” w dniach 28-30 kwietnia 2014 r. odbyło się spotkanie uczniów z Polski (Gorzów Wlkp., Międzyrzecz) i Niemiec (Angermünde).

 

Uczestnicy brali udział w zajęciach integracyjnych, warsztatach artystycznych, z zakresu komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji. Mieli możliwość poznania szkół pełniących role gospodarzy spotkania: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Gorzowie Wlkp., Zespół Szkół Ekonomicznych w Międzyrzeczu.

 

Istotnym elementem programu była możliwość zwiedzania zakładów pracy:

 

MESTIL w Gorzowie Wlkp. (poznanie zawodów związanych z obróbką metali, projektowaniem i produkcją części zamiennych do maszyn przemysłowych, montażem i demontażem linii produkcyjnych, wykonawstwem i montażem instalacji wentylacyjnych, centralnego ogrzewania i wodno - kanalizacyjnych, organizacją i zarządzaniem przedsiębiorstwem),

 

- Firma S-Moda w Międzyrzeczu (poznanie zawodów: szwaczka, prasowaczka, krojczy, lamownik, technik odzieżowy, księgowy, kadrowy i specjalista ds. kadr i płac),

 

- PHOENIX CONTACT Wielkopolska w Nowym Tomyślu (poznanie zawodów: automatyk, operator automatów, operator obrabiarek CNC, mechanik/mechatronik, inżynier procesu, specjalista ds. optymalizacji produkcji, księgowy, kadrowy).

 

 

Dzięki temu zyskali możliwość porównania zakresu zadań i obowiązków niektórych zawodów w różnych firmach. Udział uczniów w wycieczkach dydaktycznych, wspólne zajęcia, możliwość poznania szkół, regionu z pewnością wpłynęły – w zgodnej opinii uczestników – na umiejętność lepszego wyboru zawodu i planowania  przyszłości zawodowej.

 

 

 

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet