BIP
menu główne
strona głównaszukajkuratoriumdyrektorzy i nauczycielenadzór pedagogicznydyrektorzy i nauczycielerodzice i uczniowieinformacje ogólnestrona główna

reforma edukacji 2017
wydarzenia lko
banner menbanner luw
banner edu science
 
banner junior media
banner erasmus plus
banner dor. zaw.
banner wypoczynek
banner edu. war. dod.
banner dg edukacja
Dystrybucja podręczników dla klas II i III szkoły podstawowej część 3 Drukuj
Autor: Aleksandra Klimczak (Tel. 95 725 50 34)   
środa, 18 stycznia 2017 13:05

logo koSzanowni Państwo Dyrektorzy Szkół Podstawowych,

Informujemy, że rozpoczął się proces dystrybucji trzeciej części podręcznika dla klasy II i III szkół podstawowych w wersji standardowej. Najpóźniej do 17 lutego br. do szkół powinny dotrzeć trzecie części podręczników dla klasy III (dwa podręczniki do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki) oraz zamówione dodruki części trzeciej dla klasy II (podręcznik do nauczania zintegrowanego i podręcznik do matematyki). Podręczniki będą rozwożone do szkół w godzinach 9.00-15.00. Prosimy aby w tych dniach, w podanych godzinach była osoba, upoważniona do odbioru przesyłki.

 

W przeciwieństwie do lat ubiegłych, dostawca przesyłki nie będzie odnotowywać faktu jej dostarczenia w aplikacji internetowej. Państwo natomiast, analogicznie jak podczas dostarczania poprzednich podręczników, jesteście zobowiązani do potwierdzenia odbioru tych podręczników.

Potwierdzenia odbioru należy dokonać w tej samej, co zawsze aplikacji, tj. poprzez strefę dla zalogowanych „SIO”  pod adresem sio.men.gov.pl/dodatki/strefa lub poprzez aplikację alternatywną pod adresem sio.men.gov.pl/dodatki/podrecznik (dla osób, które swoje ostatnie zamówienie składały i potwierdzały poprzez tę aplikację z powodu braku dostępu do strefy dla zalogowanych). Należy pamiętać jednak, że potwierdzenia dokonują Państwo w tej  aplikacji, w której złożyli Państwo zamówienie.

Należy potwierdzić łączną liczbę odebranych podręczników dla klasy III (podręczników a nie zestawów) z uwzględnieniem ewentualnej liczby podręczników uszkodzonych
w transporcie oraz liczby podręczników wadliwych fabrycznie.

 

Osobno potwierdzacie Państwo liczbę odebranych podręczników dla klasy II (podręczników a nie zestawów) i wskazujecie ewentualnie liczbę podręczników uszkodzonych w transporcie oraz liczbę podręczników wadliwych fabrycznie.

W przypadku trudności z dokonaniem potwierdzenia, w pierwszej kolejności proszę zwrócić uwagę, czy logują się Państwo do właściwej aplikacji. Strefa dla zalogowanych SIO ma kolorystykę niebieską, natomiast aplikacja alternatywna – pomarańczową. W dalszej kolejności należy zweryfikować poprawność hasła – czy logujecie się Państwo loginem i hasłem do nowego SIO, czy też do aplikacji alternatywnej i czy hasło jest poprawnie wpisane i nie ma w nim literówek, czy nie jest włączony klawisz CapsLock itp.

Przypominam, że po zalogowaniu do strefy dla zalogowanych nowego SIO nie jest od razu widoczne zamówienie na podręcznik. Należy kliknąć zakładkę Podręcznik, a następnie Zarządzanie dystrybucją podręcznika dla [i tu nazwa Państwa szkoły], a następnie kafelek Lista zamówień.

Ci z Państwa, którzy zamawiali podręcznik poprzez aplikację alternatywną, logują się do niej za pośrednictwem loginu i hasła otrzymanego na maila podczas aktywacji konta. W przypadku utraty hasła, istnieje możliwość jego odzyskania na podanego przy rejestracji maila. Wtedy otrzymacie Państwo na maila instrukcję do zmiany hasła.

W przypadku uznania, że odebrana liczba podręczników znacznie przekracza Państwa oczekiwania, prosimy o kontakt z Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim (Grzegorz Rados – tel. 95 725 5033, Aleksandra Klimczak – tel. 95 725 50 34) w celu ustalenia sposobu ewentualnego przekazania nadwyżki podręczników.

Gdyby jednak liczba podręczników potrzebna dla uczniów miałaby być większa niż dostarczona – prosimy o zamówienie potrzebnych podręczników w ramach rezerwy. Aplikacja do zamawiania podręczników w ramach rezerwy będzie wkrótce dostępna.

W sytuacji otrzymania podręczników z wadami fabrycznymi, do których zalicza się :

  • rozmazany lub pogrubiony tekst;
  • zbyt jasny tekst (osłabiona czytelność);
  • „zalanie”, rozmazanie i wszelkie nieostrości tekstu utrudniające czytanie;
  • niewyraźne ilustracje (rozpasowanie kolorów lub zalanie farbą);
  • teksty w środkach na granicy obcięcia lub przycięte (np. numeracja stronic lub tematy lekcji);
  • brakujące lub powtarzające się stronice;
  • zła kolejność stronic lub stronice oprawione „do góry nogami”;
  • krzywo przycięty podręcznik;
  • poszarpane krawędzie podręcznika;
  • zszywki nachodzące na siebie;
  • wypadające stronice;
  • pofałdowania, zagięcia lub rozcięcia stronic (niebędące wynikiem uszkodzeń w transporcie).

należy o tym fakcie niezwłocznie powiadomić Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim.

W przypadku problemów z dokonaniem potwierdzenia proszę o kontakt z infolinią pod nr telefonu 022 116 51 00, pod adresem e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub z ww. osobami w kuratorium oświaty.

 

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet